Veiklos sritys

Pagrindiniai VŠĮ KTIC veiklos tikslai

1. Stiprinti Klaipėdos m. bei regiono ekonominę bei aplinkos gerovę per turizmo informacijos skleidimą (skatinimą) ir vietos rinkodarą;
2. Kurti šiuolaikinę turizmo informacinę sistemą, kuri aprūpintų Lietuvos ir užsienio turistus visapusiška informacija apie turizmo paslaugų pasiūlą Klaipėdos mieste bei visame Lietuvos pajūrio regione;
3. Prisidėti prie Klaipėdos miesto plėtros strateginio plano uždavinių realizavimo, kuriant miesto įvaizdį turizmo rinkoje.

VšĮ KTIC vykdo šią veiklą

1. Nemokamai teikia informaciją apie turizmo infrastruktūrą, kelionių agentūras ir jų veiklą, lankytinus Klaipėdos miesto bei visos Lietuvos objektus, šventes, parodas, koncertus;
2. Organizuoja keliones grupėms ir individualiems turistams po Lietuvą;
3. Tarpininkauja nuomojant autobusus bei automobilius;
4. Teikia gidų paslaugas (lietuvių, rusų, anglų, vokiečių, italų, švedų ir kt.) kalbomis;
5. Organizuoja Vakarų Lietuvos gidų kursus;
6. Leidžia informacinius leidinius apie turistines paslaugas Klaipėdos mieste bei regione;
7. Parduoda turistinius – informacinius leidinius, žemėlapius, suvenyrus;
8. Tarpininkauja užsakant apgyvendinimo, maitinimo paslaugas turistinėms grupėms bei individualiems asmenims;
9. Teikia informaciją Nacionalinei turizmo informacijos sistemai;
10. Atstovauja Klaipėdos miestui tarptautinėse parodose, konferencijose bei kituose renginiuose;
11. Kuria Klaipėdos bei regiono turizmo įvaizdį Lietuvos ir pasaulio rinkose;
12. Formuoja turizmo informacinę sistemą Klaipėdos regione;
13. Teikia paslaugas, gerinančias regiono lankytojų patirties kokybę;
14. Atlieka lankytojų tyrimus, siekdami kuo efektyvesnių rinkodaros veiklos rezultatų;
15. Bendradarbiauja su miesto švietimo įstaigomis, ruošiančiomis turizmo specialistus;
16. Teikia papildomas paslaugas turistams;
17. Kita

 

Statistika

Aptarnautų klientų statistika – https://klaipedatravel.lt/kita/statistika/

 

Įgyvendinami projektai

2023 metai

2022 metai

Projekto pavadinimas: “Dingusi karalystė”
Projekto įgyvendinimo trukmė: 2022 rugpjūčio 1 d. – 2020 gruodžio 31 d.
Projekto biudžetas: 6 749,99 €, iš jų 4 999,99 € Klaipėdos m. savivaldybės biudžeto lėšos.
Projekto tikslas: Pasitelkus atraktyvią bei žaidybinę meninę raišką, sukurti patrauklią informacinę platformą – žemėlapį su istorinio laiko filtru – plačiajai visuomenei netikėtai atrasti dingusios karalystės ženklus nūdienos kontekste bei tokiu būdu aktualizuoti ir stiprinti Mažosios Lietuvos istorines sąsajas su Didžiąja Lietuva.
Projekto vykdymo eigoje buvo dešifruoti ir atskleisti išlikę karališkieji objektai Klaipėdos mieste, sukurtas šių išlikusių vietų žemėlapis RGB principu (matymo – istorinio sluoksnio spalvos: žalia/raudona), pagaminta 50 vnt. RGB žemėlapių su spalvotais stikliukais/lupomis (juos galima pasiimti kaip knygą Klaipėdos m. I.Simonaitytės ir I.Kanto bibliotekose bei Klaipėdos turizmo informacijos centre), 3 vnt. didelio formato žemėlapių – jie taip pat eksponuojami miesto bibliotekose bei turizmo informacijos centre.

2020 metai

Projektas  www.klaipedatravel.lt svetainės tobulinimas inovatyviomis priemonėmis

Įgyvendinant šį projektą, KTIC internetinės svetainės funkcionalumo plėtrai buvo įdiegtos šios naujos priemonės :

  1. Prekių ir paslaugų pardavimo platforma integruota į www.klaipedatravel.lt– ekskursijų bilietų bei prekių pardavimo sistema (pagal kategorijas bei prekes formuojamas krepšelis, užsakymo tvirtinimas, atsiskaitymas ir kt.). Šia priemone ne tik įstaigos komercinė veikla, bet ir padės smulkiam bei vidutiniam verslui padidinti paslaugų pardavimus – ekskursijų, gidų paslaugos, suvenyrai ir kt. Taip pat pardavimo platformoje išskirta rubrika „Sukurta Klaipėdoje”, kurioje savo gaminius gali parduoti Klaipėdos miesto menininkai.
  2. Pokalbių roboto integravimas į www.klaipedatravel.lt– išvystyti scenarijai, pagal kuriuos robotas atsako į turistams kylančius klausimus bei veikia kaip virtualus gidas apsilankymo Klaipėdoje metu (parengti scenarijai – atsakymai į pagrindinius miesto svečių klausimus, pagalba išsirenkant norimas veiklas Klaipėdoje, renginių ar pramogų pasiūlymas realiu laiku ir kt.). Pokalbių žinučių scenarijų išvystytas iki 400 žinučių lietuvių ir anglų kalbomis. Pokalbių roboto funkcionalumas įdiegtas ir „Facebook Messenger“ platformai. Šios priemonės įdiegimas sudaro sąlygas gauti aktualią informaciją 7/24 principu.
  3. Sukurtos audioekskursijos “Kalbančios skulptūros”, integruotos į internetinį puslapį www.klaipedatravel.lt.Šios ekskursijos veikia ir atskirai, naudojant QR kodus. Projekto įgyvendinimo metu buvo: paruošta informacinė medžiaga 8-ioms Klaipėdos miesto skulptūroms įgarsinti 3 kalbomis (lietuvių, anglų, vokiečių); įgarsinti tekstai; sugeneruoti QR kodai; pagamintos identifikacinės lentelės. Naujas ir inovatyvus Klaipėdos miesto lankomų objektų pristatymas leis svečiams savarankiškai susipažinti su miestu.

Visos šios priemonės buvo parengtos ir įdiegtos per 3 mėnesius. Numatytos priemonės nebuvo naudojamos Klaipėdos turizmo informacijos centro veikloje, todėl jų įdiegimas internetiniame puslapyje dabar leidžia efektyviau siūlyti paslaugas miestiečiams bei miesto svečiams, padidina paslaugų pardavimus bei padės formuoti miesto įvaizdį, kaip modernaus, patogaus ir šiuolaikiško.

Projektas  “VasarOK Klaipėdoje” – Klaipėdos miesto paplūdimių viešinimo kampanija LED ekranuose Vilniuje ir Kaune. Įgyvendinus Klaipėdoję naują rinkodarinę priemonę, informacija apie Klaipėdos paplūdimius, galimybes poilsiauti, aktyviai leisti laiką, lankyti kultūrines įstaigas bei renginius vizualiai buvo pristatyta didesniam kiekiui žmonių. Minėta rinkodarinė priemonė pasirinkta dėl keleto aspektų:

  1. Ekranai pastatyti arterinėse miestų gatvėse, prie didžiųjų prekybos centrų, srautingiausiose sankryžose. Šalia ekrano yra svarbiausi įvairių paskirčių pastatai ar objektai – restoranai, kavinės, degalinės, verslo centrai, kino teatrai ir kt.;
  2. LED ekranuose transliuojama reklama prilygsta televizinei ar socialinių medijų reklamai, kadangi vaizdai ir informacija perduodama videoįrašu;
  3. Intensyvėjant gyvenimui bei didėjant automobilių srautams gatvėse, dalį laiko keliaujantys po/tarp miestus praleidžia automobiliuose įvairiose sankryžose, todėl ekranuose transliuojami videoklipai yra gerai matomi bei įsimenami. Remiantis statistika kintanti vaizdo reklama matoma 400 proc. dažniau;
  4. Tokia vaizdinės informacijos pateikimo rūšis buvo naudojama pirmą kartą tiek KTIC veikloje, tiek pristatant Klaipėdos miesto turizmo išteklius.

Ši priemonė ne tik leido informuoti potencialius miesto svečius apie Klaipėdos miesto turizmo potencialą, bet ir formavo uostamiesčio, kaip patrauklios turizmo vietovės, įvaizdį.

Projekto “VasarOK Klaipėdoje” pasiekti rezultatai: sukurti 4 reklaminiai klipai (trukmė 10 sek.): “Varom prie jūros?”, “Pagauk savo bangą!!!”, “Klaipėda – čia gražiausi saulėlydžiai”, “Pajusk jūros jėgą”; įsigyta 20 aukštos kokybės nuotraukų, atspindinčių Klaipėdos miesto turizmo išteklius; 4-ių reklaminių klipų transliacijos vykdytos 5 LED ekranuose (Vilniuje: “Spaudos rūmai”, “Akropolis”, “Ukmergės”; Kaune: “Birštonas”, “Murava”), transliacijos metu bendras parodymų skaičius – 80 050 kartų, galimybė auditorijai pamatyti reklaminį klipą (OTS) 11 161483 kartai. Reklaminį klipą pamatė ne tik Vilniaus ir Kauno gyventojai, bet ir į šiuos miestus atvykę svečiai.

Projektas  Klaipėdos regiono turizmo srities specialistų mokymai

Mokymai buvo skirti Klaipėdos turizmo informacijos centro darbuotojams. Mokymų temos, trukmė: „Social Media“ 8 val., „Google AdWords“ 4 val.,  „Google Analytics“ 4 val. Tokie mokymai KTIC specialistams organizuojami pirmą kartą.

Sparčiai tobulėjant informacinėms technologijoms, didėjant informacijos sklaidos kanalų pasiūlai, socialiniai tinklai pasauliniu mastu tampa vienu pagrindinių skaitmeninių kanalų, kuriame turizmo sektoriaus specialistai gali bendrauti su klientais, partneriais, gauti naujienas.  Dabartinė situacija parodo, kad socialinių tinklų aplikacijose vartotojai praleidžia daugiausiai laiko. Tačiau daugelio turizmo specialistų patirtis ir praktiniai įgūdžiai dirbant su socialiniais tinklais, platformomis, „Google“ įrankiais stipriai atsilieka  nuo tarptautinės praktikos. Savo darbe turizmo specialistai išnaudoja tik nedidelę dalį visų socialinių tinklų teikiamų galimybių vystyti išmatuojamiems pardavimams tiek fizinėje, tiek skaitmeninėje erdvėje, išlaikyti lojalius vartotojus, didinti sekėjų skaičių.

„Google Analytics“ – plačiai pasaulyje naudojamas galingas interneto rinkdaros įrankis. Jis leidžia stebėti lankytojų srautus ir elgseną tinklalapyje, padeda įvertinti tinklalapio efektyvumą, suskaičiuoti investicijų į reklamos kanalus naudą ir grąžą. Įvaldžius „Google Analtics“ ataskaitas, galima optimizuoti internetinius tinklalapius, padidinti reklamos efektyvumą, turizmo paslaugų bei produktų žinomumą.

„Google AdWords“ – yra viena iš efektyviausių priemonių didinti žinomumą, skatinti pardavimus bei plėsti verslą. Naudojantis internetinės reklamos paieškų sistemomis galima rasti suinteresuotus, potencialius klientus, partnerius ar vartotojus. Naudojantis „Google AdWords“ galima analizuoti ir optimizuoti reklamas, sėkmingai padidinti žinomumą ir pardavimus, sukurti ir optimizuoti reklamos kampanijas „Google“ paieškos sistemai, pristatyti savo įmonę bei paslaugas populiariausiuose Lietuvos ir užsienio portaluose.

Naudojant specialią įranga įsigyta iš Lietuvos kultūros tarybos projekto lėšų (2 komplektai po 20 vnt). Specialios įrangos pagalba kalbėtojo informacija per siųstuvą patenka tiesiai į gavėjų imtuvus ir signalas galimas iki 300 metrų. 2020 metais naudojant ekskursijų įrangą pravesta 31 ekskursija.

2019 metai

Specializuotų maršrutų leidinių rinkinys: 1. gatvės meno lankstukas “Išraiškinga Klaipėda” (lietuvių ir anglų kalbomis), 2. Maršrtutas lankstukas “Jūrinė Klaipėda” (lietuvių ir anglų kalbomis).

Projektas “Klaipėdos istorija mūsų širdyse”. Senjorams, socialinę atskirtį patiriantiems asmenims, mažiau socialinių įgūdžių turinčioms bei daugiavaikėms šeimoms ir Klaipėdoje gyvenantiems skirtingų tautybių asmenims organizuoti edukaciniai užsiėmimai ir nemokamos ekskursijios. Veiklose dalyvavo 500 žmonių. 

2014 metai

Projekto pavadinimas: “Turizmo informacijos tinklas” (angl. “Tourism information system” arba “TourInfoNet”)

Projekte dalyvavo trys šalys: Lietuva (“Klaipėdos turizmo informacijos centras”, “Klaipėdos rajono turizmo informacijos centras”, “Palangos turizmo informacijos centras”), Lekija (“Pomorskie Regional Tourist Organization”, Varmia-Masurian Regional Tourist Organization”) ir Rusija (“Agency Of Tourism Of The Kaliningrad Region”, “Kaliningrad Regional Tourism Information Centre”, “Svetlogorsk Toursim Information Center”).

Projekto esmė – bendros regiono (Baltijos jūros pakrantės zonos) turizmo informacijos sistemos sukūrimas.