Klasikinis rusų baletas šiandien yra vienas pagrindinių Rusijos kultūros eksporto produktų ir vienas iš Rusijos meno ir kultūros simbolių už šios šalies ribų. Spektaklis „Pabaisos grožis“, pasitelkdamas baletą „Gulbių ežeras“ pagal P. Čaikovskio muziką, siūlo pažvelgti į rusų baletą kaip į estetizuotą smurto prieš žmogų ir virš kūno formą.
Šiandien, kai Rusijos kariuomenė naikina Ukrainos miestus ir gyventojus, nežmoniškumas ir destrukcija tampa naujais Rusijos simboliais. Kaip ši metamorfozė gali pakeisti požiūrį į tradicinį klasikinį baletą? Ar jis vis dar gali būti Rusijos elito neteisėtumo, antihumanizmo ir imperinių įpročių priedanga? Kaip karas galėtų pakeisti baleto, giliai Europos kultūroje įsišaknijusios meno formos, tapusios pagrindiniu ir blizgiu Rusijos meno eksporto viršeliu, suvokimą?
Spektaklis siūlo naują, antiutopinę viziją, kaip galėtų atrodyti tradicinė klasikinio baleto technikos klasė šalyje, kurioje visa kultūros industrija remia karinę pramonę ir yra pavaldi valstybinei ideologijai ir propagandai.
Spektaklis sukurtas pagal Anton Ovchinnikov poemą „Naujasis Rusijos baletas“, parašytą Rusijos invazijos į Ukrainą pradžioje, būtent 2022 m. kovo 31 d.
Šiandien, kai Rusijos kariuomenė naikina Ukrainos miestus ir gyventojus, nežmoniškumas ir destrukcija tampa naujais Rusijos simboliais. Kaip ši metamorfozė gali pakeisti požiūrį į tradicinį klasikinį baletą? Ar jis vis dar gali būti Rusijos elito neteisėtumo, antihumanizmo ir imperinių įpročių priedanga? Kaip karas galėtų pakeisti baleto, giliai Europos kultūroje įsišaknijusios meno formos, tapusios pagrindiniu ir blizgiu Rusijos meno eksporto viršeliu, suvokimą?
Spektaklis siūlo naują, antiutopinę viziją, kaip galėtų atrodyti tradicinė klasikinio baleto technikos klasė šalyje, kurioje visa kultūros industrija remia karinę pramonę ir yra pavaldi valstybinei ideologijai ir propagandai.
Spektaklis sukurtas pagal Anton Ovchinnikov poemą „Naujasis Rusijos baletas“, parašytą Rusijos invazijos į Ukrainą pradžioje, būtent 2022 m. kovo 31 d.
Anton Ovchinnikov yra tarpdisciplininis menininkas ir kultūros vadybininkas. Jis dirba kaip choreografas, atlikėjas, kompozitorius, lektorius ir kasmetinio tarptautinio šokio festivalio Zelyonka Space UP Kijeve organizatorius. Nuo 2008 m. yra šokio organizacijos „Black O!Range“ meno vadovas. Organizacija buvo pripažinta vienu išskirtiniausių ir originaliausių Ukrainos šokio projektų.
2016-2021 m. jis pristatė keletą mono spektaklių ir sukūrė penkis tarpdisciplininius projektus. 2017 m. jam buvo suteikta stipendija CEC Artslink rezidencijai JAV. 2018-2019 m. jis buvo Ukrainos kultūros tarybos ekspertas.
2015 m. A. Ovchinnikov įkūrė ir tapo visos Ukrainos asociacijos „Šiuolaikinio šokio platforma“ pirmininku. Pagrindiniai asociacijos tikslai yra remti jaunus Ukrainos choreografus, integruoti šiuolaikinį šokį į kultūrinį Ukrainos gyvenimą ir įkurti nacionalinį šiuolaikinio šokio centrą. Nuo 2022 m. asociacija dalyvauja dviejuose tarptautiniuose projektuose: 1) „Tegu kalba kūnas“ – tęstinė Ukrainos choreografų karo metais sukurtų trumpametražinių šokių filmų ir video kolekcija bei kartu su Britų šokio centru sukurta edukacinė programa; 2) „The Living Archive Ukraine“ – virtuali profesinio tobulėjimo ir kūrybos programa, pagrįsta Wayne McGregor AI. Soma – pirmuoju pasaulyje mašininio mokymosi choreografiniu įrankiu, specialiai „Google“ meno ir kultūros laboratorijos sukurtu McGregorui.
2016-2021 m. jis pristatė keletą mono spektaklių ir sukūrė penkis tarpdisciplininius projektus. 2017 m. jam buvo suteikta stipendija CEC Artslink rezidencijai JAV. 2018-2019 m. jis buvo Ukrainos kultūros tarybos ekspertas.
2015 m. A. Ovchinnikov įkūrė ir tapo visos Ukrainos asociacijos „Šiuolaikinio šokio platforma“ pirmininku. Pagrindiniai asociacijos tikslai yra remti jaunus Ukrainos choreografus, integruoti šiuolaikinį šokį į kultūrinį Ukrainos gyvenimą ir įkurti nacionalinį šiuolaikinio šokio centrą. Nuo 2022 m. asociacija dalyvauja dviejuose tarptautiniuose projektuose: 1) „Tegu kalba kūnas“ – tęstinė Ukrainos choreografų karo metais sukurtų trumpametražinių šokių filmų ir video kolekcija bei kartu su Britų šokio centru sukurta edukacinė programa; 2) „The Living Archive Ukraine“ – virtuali profesinio tobulėjimo ir kūrybos programa, pagrįsta Wayne McGregor AI. Soma – pirmuoju pasaulyje mašininio mokymosi choreografiniu įrankiu, specialiai „Google“ meno ir kultūros laboratorijos sukurtu McGregorui.