Vykstančios parodos

Prano Domšaičio galerija (LNDM)

Paroda „Gėlės, vaisiai ir dygliai“

LNDM Prano Domšaičio galerija atveria parodą „Gėlės, vaisiai ir dygliai“, pritaikytą ir regėjimo sutrikimų turintiems lankytojams

LNDM Prano Domšaičio galerija spalio 11 d., penktadienį, kviečia klaipėdiečius ir miesto svečius į parodos „Gėlės, vaisiai ir dygliai“ atidarymą. Parodoje eksponuojami šiuolaikinių menininkų darbai, kurių pagrindinė ašis – augalai. Parodos kuratorė Akvilė Anglickaitė lankytojus kvies pasvarstyti apie gamtos vaidmenį šių dienų menininkų kūryboje: ar dėmesys gamtai – tai pabėgimo nuo informacinio triukšmo ir ekologinių grėsmių forma? Regėjimo sutrikimų turintiems lankytojams pritaikyta paroda veiks iki kitų metų kovo 2 d.

„Menas yra didžiulį edukacinį potencialą turinti vertybė, teikianti pažinimo džiaugsmą ir gyvenimo prasmės suvokimą, todėl džiaugiuosi, kad šį pažinimo, įkvepiančios patirties malonumą Lietuvos nacionaliniame dailės muziejuje gali atrasti vis daugiau žmonių – tarp jų ir asmenys, kuriuos riboja įvairios negalios. Man malonu į naująją parodą „Gėlės, vaisiai ir dygliai“ Prano Domšaičio galerijoje pakviesti ir žmones, kurie pasaulį patiria kitaip“, – sako LNDM generalinis direktorius dr. Arūnas Gelūnas.

Parodoje – 14 menininkų kūryba

„Šiuo metu, kai aplinka technologizuota kaip niekada anksčiau, kai nepaliaujamai diskutuojama apie dirbtinį intelektą, menininkų kūryboje pasirodo žiedai, žolės, vaisiai, šaknys, kamienai, stiebai… Per augalus menininkai kalba apie dabarties laiką, jo problemas ir jausenas. Parodoje eksponuojamuose kūriniuose augalo gyvavimo fazės virsta žmogiškųjų patirčių, emocijų permąstymo refleksijomis“, – pasakoja parodos kuratorė Akvilė Anglickaitė.

Parodoje dalyvauja 14 menininkų: Vitalijus Červiakovas, Uliana Damkiene, Adomas Danusevičius, Tomas Daukša, Vytautas Juozėnas, Gintas Kavoliūnas, Viktorija Makauskaitė, Marija Marcelionytė-Paliukė, Donata Minderytė, Rūta Spelskytė, Varvara Spilt, Marija Šnipaitė, Daumantas Plechavičius ir Aistė Valiūtė. Pasak parodos kuratorės, šių menininkų ir jų dėmesio augalams simbiozė brėžia punktyrinę liniją, skiriančią ir kartu jungiančią du skirtingus, trapius pasaulius.

Lankytojai parodoje „Gėlės, vaisiai ir dygliai“ išvys plačią ir įvairią patirčių skalę, apimančią skirtingus mentalitetus ir geografinius plotus. Jauniausia parodos dalyvė – ukrainietė dailininkė Varvara Spilt – savo darbe pasakoja apie karą Ukrainoje, Marijos Marcelionytės-Paliukės grafikos kūriniuose – karantino atspindžiai, ekspozicijos centre – vienas iš Tomo Daukšos džiaugsmo fontanų, architektės, menininkės Viktorijos Makauskaitės fotografijose – eilėmis prakalbantys Tokijo patvoriai. „Šie ir dar daugiau parodos kūrinių, nors ir būdami labai skirtingi tiek raiška, tiek idėjomis, visgi susitinka viename teminiame taške. Tai kvies susimąstyti žiūrovus, apie ką galime kalbėti per augalo formą, vidinę struktūrą, paplitimą ir funkcijas. Kaip augalas tampa atrama, kuriant įsivaizduojamus pasaulius, arba kaip gamtos, augalų stebėjimas leidžia tvirčiau pasijusti ant žemės“, – sako A. Anglickaitė.

 

Regėjimo sutrikimų turintiems lankytojams pritaikyta paroda

Lietuvos nacionalinis dailės muziejus siekia sudaryti galimybę įvairių negalių ir poreikių turintiems žmonėms tapti savarankiškais muziejaus lankytojais. LNDM Prano Domšaičio galerijoje atidaroma paroda „Gėlės, vaisiai ir dygliai“ pritaikyta akliesiems ir silpnaregiams.

„Prano Domšaičio galerijoje siūlome vis daugiau galimybių patogiai ir tinkamai meną patirti lankytojams, kurie turi individualių ir specialiųjų poreikių aplinkai, o su naująja paroda žengiame dar vieną žingsnį artyn jų – regos negalių turintiems žmonėms pritaikome visą parodą“ – džiaugiasi LNDM Prano Domšaičio galerijos direktorė Skaistė Marčienė.

Pasak A. Anglickaitės, parodoje „Gėlės, vaisiai ir dygliai“ dalyvaujantys menininkai siekia didinti parodos įtraukumą: „Kiekvienas parodoje dalyvaujantis menininkas apmąstė, kaip jo darbai galėtų būti pristatyti nematantiems ar silpnai matantiems galerijos lankytojams. Tai buvo dar vienas ekspozicijos sluoksnis, kūrinio patyrimo lauką praplečiantis ir matantiesiems.“

Parodoje šiuolaikinių menininkių kūrinius lydi garso takeliai, pasakojamos pristatomų darbų sukūrimo istorijos, eksponuojamos lietimui pritaikytos skulptūros ir objektai.

 

Paroda veiks iki 2025.03.02

Angelina Banytė: modernios freskos ir mozaikos klasikė

Likimas buvo dosnus Angelinai Banytei (g. 1949): ji mokėsi trečiojoje čiurlioniukų laidoje, 1968 m. baigė M. K. Čiurlionio vidurinę meno mokyklą, diplominiam darbui vadovavo tapytojas Vytautas Ciplijauskas. Lietuvos valstybiniame dailės institute (dabar – Vilniaus dailės akademija) studijavo freską ir mozaiką pas prof. Sofiją Veiverytę. Dailininkė perėmė savo mokytojos meistriško piešinio, preciziškai tikslaus ir ekspresyvaus, stilių, pati jį savaip ištobulino, sukūrė savitą architektoninio mąstymo ir erdvės pajautimą. Dar studijuodama 1973 m. Banytė sukūrė įspūdingą freską „Šventė“, kuri, deja, po rekonstrukcijų Lietuvos valstybiniame dailės institute neišliko. Tais metais ji pradėjo dalyvauti dailės parodose.  

Banytė priklauso monumentalistų tapytojų kartai, kuriai, perkeltine prasme kalbant, nereikėjo molberto. Menininkė prie sienos stovėjo taip, kaip kiti prie molberto. Grynosios tapybos meistrui pora kvadratinių metrų nemažai, o monumentalistei Banytei įprastas vidutinis formatas yra apie 15 kvadratinių metrų. Tų sienų, ant kurių lėtai, kiek leido technologija ir kūrybinės jėgos, gimdavo monumentaliosios tapybos, freskos, sgrafito, mozaikos kūriniai, tikrai daug.  

Paroda veiks iki gruodžio 1d.

Pranas Domšaitis. Visada kelyje

„Prano Domšaičio kelionių maršrutai driekėsi nuo Kruopynių kaimo buvusioje Prūsijoje iki Prancūzijos, Italijos, Bosforo sąsiaurio ir Pietų Afrikos Respublikos, kol galiausiai kelionėse regėto pasaulio atvaizdai Lietuvių fondo dėka pasiekė Klaipėdą. Pristatydami šiuolaikiškai atnaujintą dailininko darbų ekspozicijąsveikiname Klaipėdą su artėjančiomis šventėmis ir kviečiame leistis į įspūdingą kelionę po magišką Prano Domšaičio kūrybos pasaulį,“ – sako Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus direktorius dr. Arūnas Gelūnas.
Atnaujintoje ekspozicijoje – prie šiuolaikinio lankytojo priartintas turinys. Prano Domšaičio galerijos lankytojai galės išvysti apie du šimtus dailininko kūrinių: aliejinius paveikslus, akvarelės ir pastelės technikomis sukurtus darbus, piešinius, siuvinėtas kompozicijas, specialiose konstrukcijose eksponuojamus dvipusius paveikslus. Atnaujintoje nuolatinėje ekspozicijoje dailininko kūryba pristatoma tiek chronologiškai, tiek temiškai. Lankytojo patirtį muziejuje praturtins šiuolaikiški sprendimai ekspozicijos erdvėje: „Atnaujinta ilgalaikė menininko P. Domšaičio kūrybos ekspozicija papildyta integruotais, multimedijų elementais, kurie atitinka įvairaus amžiaus ir patirčių lankytojų poreikius. Siekiama sukurti inovatyvius, ilgalaikę išliekamąją vertę turinčius produktus, kurie priartintų turinį prie šiuolaikinio lankytojo, vestų į gilesnę pažintį su P. Domšaičio kūryba, didintų muziejaus patrauklumą ir įtraukumą, muziejinio turinio pasiekiamumą bei turinio sklaidą“, – pasakoja Prano Domšaičio galerijos direktorė Skaistė Marčienė.

Klaipėdos Kultūrų Komunikacijų Centras (KKKC) / Kultūrpolis

„6 m³ galerija“ – dėmesys jauniems kūrėjams

KKKC Parodų rūmų centrinio įėjimo vitrinoje, pavadintoje „6 m³ galerija“, pasikeitė ekspoziciją. Iki šiol joje buvo rodomi Anastasijos Leliuk, iš Ukrainos atvykusios ir Lietuvoje laikiną prieglobstį radusios menininkės, darbai.

Nuo birželio 10 d. „6 m³ galerijoje“ eksponuojamas VDA Klaipėdos fakulteto studento Edvino Vygonto paveikslas taip pat buvo sukurtas reaguojant į karą Ukrainoje. Bakalauro baigiamojo darbo paveikslų ciklas „Sužalotas aš. Autoportretai“, susidedantis iš 6 drobių ir videoprojekcijos, – jauno žmogaus refleksija į per vieną dieną pasikeitusį pasaulį. Jis pasakoja apie tai, kaip karo šmėklos iš istorijos vadovėlių persikelia į kasdienybę, sugriaudamos saugaus ir patogaus gyvenimo viziją.

„6 m³ galerija“ veikia 24 valandas per parą.

Anatolijaus Klemencovo retrospektyvinė paroda „Pradžia/ The Beginning”

Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro (KKKC) Parodų rūmuose – didžiausiose Vakarų Lietuvos parodinėse erdvėse – rugpjūčio 2 d. atidaroma žymaus klaipėdiečio menininko Anatolijaus Klemencovo retrospektyvinė paroda „Pradžia/ The Beginning”.

Išdėstyta abiejuose aukštuose, ji įspūdinga ne vien savo dydžiu ir salių ekspozicine architektūra; čia pristatyti tapybos, grafikos, kaligrafijos darbai, video projekcijos ir instaliacijos – nuo archyvinių menininko kūrinių iki pačių naujausių, sukurtų per pastarąjį dešimtmetį, po paskutinįkart rengtos personalinės parodos.

A.Klemencovas – Klaipėdos kultūros magistras, parodose ir projektuose dalyvauja nuo 1979-ųjų, apdovanotas prestižinėmis premijomis Lietuvoje ir užsienyje. Ilgametis Jūros šventės – šiemet mininčios 90 metų jubiliejų  –  vyriausiasis dailininkas. Kūrybos sritys : grafika, kaligrafija, plakatas, tapyba, instaliacija, scenografijos spektakliams, profesionaliems masiniams renginiams, muziejams.

 

Parodos organizatorius : Lietuvos dailininkų sąjungos Klaipėdos skyrius

Parodos partneris : Klaipėdos kultūrų komunikacijų centras (KKKC)

Paroda „labirinte. meninink(i)ų / grafikos dizainerių knygos ir leidiniai“

Spalio 11 d. 17:30 val. Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro (KKKC) Parodų rūmuose atidaroma paroda „labirinte. meninink(i)ų / grafikos dizainerių knygos ir leidiniai“. Ši paroda –  tai kuratorės Marijos Repšytės įkurtos skaityklos/knygyno „12:15 Reading Room“ idėjų ir meno kūrinių – knygų per(si)kėlimas į Klaipėdos kultūrų komunikacijų centrą. Parodoje bus stengiamasi atskleisti menininkų knygų kūrimą Lietuvoje, pristatant kelionę laike atspindinčius menininkų knygų pavyzdžius tarptautiniame menininkų knygų kontekste. Parodoje pristatomos knygos išsiskiria savo individualumu, užkoduotomis žinutėmis ir apgalvotais vizualiniais sprendimais, apie kuriuos parodos kuratorė M. Repšytė papasakos spalio 12 d. 11:30 val. vyksiančioje ekskursijoje.

„Labirinte, kuriame yra vienintelis kelias, veikia savita patirtis: nepaisant daugybės posūkių, jame nereikia priimti jokių sprendimų. Takas veda į centrą ir atgal, ir nieko neslepia. Tai yra pasirinkimas pasiklysti, sutartis, kuri baigiasi at(si)radimu (kad ir kiek klaidingų posūkių būtų pakeliui).“ – rašoma parodos anotacijoje.

Lankytojai kviečiami pasitelkti savo vaizduotę ir leistis į kelionę knygų labirintu bei pasirinkti, kokia ji bus – paprasta, ar jaudinančiai paini. Parodoje eksponuojamose knygose ir leidiniuose atgyja menamos istorijos ir pasakojimai, o abstraktūs vaizdai atveria naujų prasmių klodus. „Atrodo, kad visada stengiamės suprasti ir įprasminti dalykus. Sunkiai galime būti įtraukti nežinomų takų, pasitikėti netikėtumais. Šiame labirinte, menininkų knygose veikia praeitis ir ateitis. Vaizduotė – tai veiksmas, kuriuo dalykai matomi kitaip, pamatoma tai, ko dar nėra, kaip vienoje knygoje augalai, išaugantys iš sėklų.“ – teigia parodos kuratorė Marija Repšytė.

labirinte yra keliaujanti paroda, vyko šiais metais Nacionaliniame M. K. Čiurlionio dailės muziejuje, kuriame buvo eksponuojamos ir vienetinės menininkų knygos, saugomos Grafikos kabinete, Vilniaus universiteto bibliotekoje. Klaipėdoje šias knygas pakeis įvairaus amžiaus estų menininkų knygos ir knygos atrastos Estijos šiuolaikinio meno centro archyvo lentynose, taip pat Estijos menų akademijoje besimokiusių ir kuriančių grafikos dizainerių knygos ir leidiniai. Paroda vėliau persikels į Form / Design centrą Malmėje, Švedijoje, pratęsiant šios įstaigos ir Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro bendradarbiavimą.

Paroda veiks iki lapkričio 10 d.

Tomos Šlimaitės paroda ,,Štilis‘‘

Spalio 11 d. 17:30 val. Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro (KKKC) Parodų rūmuose (Didžioji vandens g. 2) atidaroma Tomos Šlimaitės paroda „Štilis / Still Weather”. 

Jūra, beribiai jos horizontai, neišmatuojami vandenys, nuo tirštai pilkos iki auksinės varijuojančios spalvos – ne tik Klaipėdoje gimusių ir augusių apmąstymų tema. Nors daugeliui čia gyvenančių ji pirmiausiai asocijuojasi su laivyba ir uostu, bet Tomos Šlimaitės prieiga prie šios temos visai kitokia. Ji būdinga atvykėliams, apsilankantiems čia su tikslu pamatyti ją – jūrą, pasisemti iš jos jėgos, šėlsmo ar prarastos ramybės. Kaskart vis taip pat ir kaskart vis kitaip, kiek čia besilankytum.

Kaip ir pats miestas – Klaipėda – jūra daugiasluoksnė, permainingo charakterio, talpinanti savyje itin daug skirtingų komponentų, glaudžiai sąveikaujančių tarpusavyje. Kita vertus, būtent jūra užprogramuoja čionykštį orą ir atmosferą. Todėl tikrieji šio miesto gyventojai mieliau vaikšto po vieną nei draugėmis, labiau mėgsta ilgai stebėti nei plepėti, saulės kaitrą nedvejodami iškeistų į nusmurgusį dangų. Tai – ne žvejai ir ne jūrininkai. Tikrieji šio miesto gyventojai ne jie. Jie – klampaus oro ir girgždančio smėlio žmonės, dešimtis kilometrų žingsniuojantys pajūriu pirmyn ir atgal, atrodo, be jokio tikslo. Tai – melancholiško miesto melancholiški miestiečiai.

Jūra – jau daugiau nei dešimt metų pagrindinė ir T. Šlimaitės tema, nuosekliai plėtojama nuo vieno kūrybinio ciklo iki kito. Ji puikiai pritiko autorės asmeninių patirčių – emocinių ir patyriminių bangavimų išraiškai. Kita vertus, tai ta tema, kuri padėjo atsiskleisti jos meistrystei – ištobulintai sausos adatos technikai. Tai itin taikliai įvaizdino santūrumu ir apatija dvelkiančią vietovę.

Naujausioje parodoje autorė pristato ne tik jai įprasta technika sukurtus kūrinius. Pastaruosius papildo instaliacija, anglimi pieštais ekspresyviais piešiniais, lino raižiniais ir autorine technika dažytais popieriaus lakštais, kurių raštai primena vandens gelmių tekstūras. Kiekviena iš technikų naudojama skirtingoms atmosferinėms nuotaikoms ir asmeninėms jungtims su gamta išreikšti – nuo visiško vėjo išnykimo ir absoliučios tylos iki audringo, kurtinančio šniokštimo. Autorė ne visuomet išlaiko pagarbą horizontui. Kai kuriuose savo kūriniuose ji sąmoningai laužo vyraujančias peizažo nuostatas, fragmentuoja vaizdą, priartina fiksuodama stambų planą ir čia pat vėl atsitraukia. Pasinaudojama dar vienu grafikos privalumu – tiražavimu, ji apgalvotai kartoja motyvą. Taip sukurdama lėtą ir tikslų ritmą, ilgesinga melancholija nusidriekiantį per visą ligšiolinę jos kūrybą. Ir tada jos jūra įgyja savitą ošimą, išduodantį kūrybinę brandą ir įsivyraujančią ramybę.

Paroda veiks iki lapkričio 10 d.

Paroda „Vanduo, šviesa ir (b/p)okštas“

Spalio 11 d. 17:30 Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro (KKKC) Parodų rūmuose atidaroma paroda „Vanduo, šviesa ir (b/p)okštas“. Iliustratorių Ievos Babilaitės ir Rasos Jančiauskaitės kuruojama paroda kviečia apmąstyti santykį su svarbiausiais pajūrio simboliais – švyturiu ir jūra. Šiuos uostamiesčio kasdienybės vaizdinius interpretuodamos labai metaforiškai, menininkės skatina lankytojus atrasti savo unikalų sąlytį su šviesos, vandens ir kelrodžio simbolika.

 

Projekto metu Ieva Babilaitė ir Rasa Jančiauskaitė surengė asmeninę kūrybinę sesiją ir kuravo dirbtuves studijuojantiems Vilniaus dailės akademijos (VDA) Grafikos katedroje bei VDA Klaipėdos fakulteto Grafinio dizaino ir Vizualinio dizaino programose. 

 

Vilniečiai studentai dalyvavo užsiėmime, skatinančiame asociatyvinį mąstymą, o vėliau savo darbus atliko individualiai. Klaipėdiečius kuratorės pakvietė į visos dienos bendrą kūrybinį vyksmą – nuo asociacijų rašymo iki atvirlaiškių komponavimo koliažo principu.

 

Šioje parodoje I. Babilaitė ir  R. Jančauskaitė supažindina su iliustracijos kūrimo daugiasluoksniškumu, išskiria intensyvaus kūrybinio proceso, patirto kartu su Klaipėdos jaunąja akademine bendruomene, svarbą. Taip pat pristato Vilniaus studentų darbus, kuriuose apmąstoma pajūrio simbolika. Iliustracija yra nuolatinės kaitos reikalaujanti sritis; naujas projektas kaskart kviečia jautriai pažvelgti į supantį pasaulį, ypač, jei kuriama drauge su savo kelią tik pradedančiais kūrėjais. Tačiau, ne mažiau svarbu  – išlaikyti humoro jausmą ir drąsiai pokštauti, nes kūrybiniai keliai, nors ir painūs, bet labai įdomūs, ir kiekvienas galiausiai atranda savo švyturį.

 

Paroda veiks iki lapkričio 10 d.

Juan Duarte instaliacija ,,Augūrai: Rezonuojančios Atmosferos‘‘

Spalio 11 d. 17:30 min. kviečiame atvykti į Juan Duarte projekto „Augūrai: Rezonuojančios Atmosferos” atidarymą Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro Parodų rūmuose (Didžioji Vandens g. 2).

Instaliacijoje tyrinėjama sąveika tarp šiuolaikinių aplinkos stebėjimo stočių ir senovinės augūrų praktikos, kai orų pokyčiai būdavo spėjami stebint paukščių elgseną. Įkvėpta šios tradicijos, instaliacija pasitelkia pažangiausias jutiklių technologijas, kad sukurtų su atmosfera rezonuojančius garsovaizdžius, kuriuose orų duomenys ir signalai iš aplinkos virsta įtraukiančia garsine patirtimi.

Naudojant meteorologinius jutiklius kaip muzikinius instrumentus, instaliacijoje fiksuojama subtili vėjo krypties, atmosferos slėgio ir šviesos dinamika, sukuriant garso ir šviesos kompozicijas, peržengiančias žmogaus suvokimo ribas bei gilinančias mūsų ryšį su natūralia aplinka.

Centrinis instaliacijos elementas – obsidiano artefaktai, kurie suaktyvina rūko mašiną ir primena actekų Teskatlipokos („Rūkstančio veidrodžio“) ritualą. Šie obsidiano veidrodžiai, simbolizuojantys ryšį tarp materialaus ir dvasinio pasaulių, istoriškai buvo naudojami spėjimams: jie leisdavo žmonėms išvysti savo ir aplinkos atspindžius, ypač prognozuojant orus. Liesdami šiuos akmenis ir veidrodžius, parodos dalyviai gali išgirsti unikalius garsus, kuriuos generuoja įvairios aplinkos stebėjimo stotys už galerijos ribų.

Be to, instaliacijoje rasite dvi interaktyvias, į lietimą reaguojančias sąsajas, sumodeliuotas pagal senovinius instrumentus – Tubo Cochleato ir XVII a. Atanazijaus Kircherio sukurtą eolinę arfą. Šios sąsajos praturtina patirtį, kviesdamos žiūrovus tyrinėti šiuolaikines šių istorinių instrumentų interpretacijas, peržengiant atotrūkį tarp praeities ir dabarties, gamtos ir technologijų, žmogaus ir aplinkos.

Biografija :

Juan Duarte Regino (gimė Meksikoje) šiuo metu gyvena Helsinkyje. Menininko ir tyrėjo specializacija – aplinkos garsai. Jo darbuose nagrinėjama sąveika tarp atmosferos, klausymosi ir fundamentalios dermės sampratos. Pagrindinė jo tyrimų kryptis – gamtos ir technologijų simbiozė: aplinkos garsus jis naudoja kaip priemonę kurti rezonuojančius artefaktus, kurie fiksuoja ir atspindi atmosferos energijas. Taikydamas novatorišką požiūrį, Duarte Regino pristato įvairias technologijas, sustiprinančias mūsų gebėjimą pasiekti dermę su gamta, plečiančias meninės raiškos ribas ir skatinančias gilesnį sudėtingo aplinkos ir technologijų santykio supratimą.

Multimedijų menininko Duarte Regino darbai buvo pristatyti daugybėje tarptautinių platformų, įskaitant tokius prestižinius renginius kaip Tarptautinis elektroninių menų simpoziumas (ISEA), „Media Art Histories“ ir Pasaulinis akustinės ekologijos forumas. Jo indėlis į šią sritį pripažįstamas visame pasaulyje, o kūryba eksponuota tokiose galerijose kaip „PACT Zollverein“, „Medialab Matadero“, „Valssaamo-Cable Factory“, „Röda Sten Konsthall“ ir Goethe’s institutas Pekine.

Duarte Regino yra dalyvavęs įvairiose menininkų rezidencijose. Lofoteno garsinio meno simpoziume, „Binaural-Nodar“, IAMAS, galerijoje „Titanikas“, Ujazdowskio šiuolaikinio meno centre ir Nidos meno kolonijoje. Bendri projektai su tokiais iškiliais menininkais kaip AGF, IC98 ir Laura Beloff dar labiau išryškino jo įvairiapusiškumą ir norą tyrinėti meno, garso ir technologijų sankirtą.

Paroda bus eksponuojama iki lapkričio 10 d.

Ingridos Mockutės-Pocienės paroda-meninis tyrimas „Rožės efektas”

Rugsėjo 6 d. 18.30 val. Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro Parodų rūmuose atidaroma Ingridos Mockutės-Pocienės paroda-meninis tyrimas „Rožės efektas”. Per asmeninį santykį, dokumentinius archyvus, daiktus, atsiminimus, sapnų užrašymus, fotografiją ir video darbus, poeziją, performansus, autorė nagrinėja, kaip veikia ta pati vieta (deja vu efektas).

Kodėl žmonės, bandantys ieškoti ar pasitvirtinti savo tapatybę, vis grįžta atgal? Į praeitį? Į svarbias jiems vietas? Kaip ta pati vieta mus veikia laiko ir patirčių perspektyvoje?

Parodos pavadinimas „Rožės efektas” yra nuoroda į turinį ir priemones. Rožės vardas turi tiesioginių sąsajų su autore, yra jos identiteto dalis.

„Visą studijavimo Telšiuose laiką buvau vadinama Rože, pasakoja menininkė. „Tai buvo malonu, skausminga, nepakeliama. Tačiau davė daug: tiek paprasto, intuityvaus būdo išgyventi, tiek subręsti kaip kūrėjai, atsispirti nuo skausmingų ir stiprių išgyvenimų, panaudoti juos kūrybai, socialiniuose projektuose. Grįždama studijuoti atgal į tą pačią vietą (į Telšius), sąmoningai pasirenku išeiti iš komforto zonos, susidurti su skaudžiais prisiminimais – psichikos liga, patyčios, psichologinis, fizinis ir seksualinis smurtas, depresija ir moralinis nuosmūkis. Tačiau asmenine patirtimi galiu liudyti gebėjimą susidoroti su šiomis problemomis, net dar daugiau – naudoti tai kaip medžiagą savo kūryboje, neužsidaryti savyje ir tuo pačiu skatinti visuomenę daugiau kalbėti šia tema, ieškoti išeičių.”

Asmeninis patyrimas parodoje pateikiamas kaip meninis objektas, į kurį kviečiama žvelgti per simbolinį turinį, bet tuo pačiu tai yra apnuogintų autorės gyvenimo faktų dūrių atodanga. Tyrimo rezultatas – paroda-išpažintis – baigtinis veiksmas, įgalinęs į viską pažvelgti iš šalies, todėl aktualus ne vien autorei, bet visiems.

Visas savo ligas – tiek fizines, tiek dvasines – priimu kaip nuolatinio tobulėjimo galimybę”, priduria Ingrida Mockutė-Pocienė.

Parodos autorių tikslas – mažinti atskirtį tarp „sveikųjų” ir kenčiančių psichikos sutrikimus, meno kalba iškelti visuomenės stigmatizuojamas temas: psichologinis ir fizinis smurtas, psichikos ligos, savižudybės.

 

 

Menininkių dueto Marijos Sučilaitės ir Justės Kuliešaitės paroda: „Panirimas / Immersion"

Rugsėjo 6 d. 17 val. 30 min. Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro (KKKC) Parodų rūmuose
(Didžioji Vandens g. 2)
atidaroma dviejų grafikių Marijos Sučilaitės ir Justės Kuliešaitės paroda
Panirimas”. Drauge pirmą kartą kuriančios grafikės pakvies nerti į santykį su jas praeityje
supusia ir supančia aplinka bei jį tyrinėti. Reflektuodami menininkių kūrybą taip pat galėsite
atsigręžti į savas patirtis, jas apmąstyti.
Paroda „Panirimas” bus eksponuojama iki spalio 6 d.

KAIP KINTA ŽMOGAUS IR GAMTOS SANTYKIS?
Menotyrininkė Viltė Visockaitė
klausia: kaip kinta žmogaus ir gamtos įvaizdis šiuolaikinėje
visuomenė
je? „Prieš keletą mėnesių lietuvių nematerialaus kultūros paveldo vertybių sąrašą papildė
ž
mogaus ir miško santykis, suprantamas, kaip lietuvių prigimtinės kultūros reiškinys. Šis reiškinys yra
glaud
žiai susijęs su gyvenimu miškingose vietovėse, kylantis ne tik iš tautinės, bet ir iš asmeninės
pasaulėvokos, žinių ir įgūdžių
visumos” pastebima netrukus įvyksiančios parodos anotacijoje.
TARPRŪŠINIS MĄSTYMAS

Gyvybinių tarpusavio saitų ir panirimo idėja aptariama remiantis ital
ų filosofo Emanuele Coccia
mintimis.
Tyrinėdamas augalų būtį, tarprūšinį mąstymą, jis išryškino vykstančius simbiotinius ir
metamorfozinius procesus tarp vis
ų egzistuojančių gyvybės rūšių.” Parodos pavadinimas simboliškai
atspindi autoriaus knygoje „
Augalų gyvenimas išsakytą panirimo idėją kaip būdą suprasti augalų
ties patyrimą. Coccia siūlo jį įsivaizduoti lygindamas su apsilankymu naktiniame klube. „Savęs
patyrimas šokant klube tampa it plaukimu jūroje, kurioje susisiekia kvapai, prisilietimai, garsai ir
šviesa. Savęs ir aplinkos betarpiškas susietumas gamtos mokslus provokuojantis mąstymo būdas,

vengiantis kategorijų ir atveriantis naują prasmių sluoksnį” teigiama anotacijoje.
Pastebima, kad parodoje jaunosios kartos menininkė
s Justė Kuliešaitė ir Marija Sučilaitė tokį santykį
reflektuoja
įvairiapusiškai. „…nutolsta ir priartėja, kuria ir atkuria, žvelgia su nuolankumu ir rūpesčiu.”
Pastebima, kad tyrinėjamose panirimo apraiškose bei sankirtose pasitelkiamos ne tik tradicinės grafikos

technikos, bet ir
piešimas, tekstilė, objektai. Darbuose autorės atspindi vaikystės prisiminimus ir
ritualus,
šeimos santykius taip pat baimę ir galios siekimą bei gamtą ir ekologiją.
Justė Kuliešaitė (g. 1995)
mokėsi Vilniaus Simono Daukanto gimnazijoje, bakalauro ir magistro
laipsnius įgijo Vilniaus dailės akademijos Vilniaus fakulteto grafikos katedroje. Žinias gilino grafikos

dirbtuvėse Austrijoje, Škotijoje bei Suomijoje.
Už kūrybą Justei Kuliešaitei skirta Vytauto Jurkūno
premija. Taip pat studijavo meno terapiją Vilniaus universitete.

Marija Sučilaitė (g. 1995)
mokėsi Nacionalinėje M. K. Čiurlionio menų mokykloje, bakalauro ir
magistro laipsnius įgijo Vilniaus dailės akademijos Vilniaus fakulteto grafikos katedroje. Stažavosi

grafikos spaustuvėje
AGA Lab” Amsterdame. Šiuo metu aktyviai dalyvauja parodose. Už kūrybą
Marijai Sučilaitei buvo įteikta Vytauto Jurkūno premija.

 

Virtuali paroda „Nuo žagrės – prie šturvalo“

Šimtmečius lietuviai buvo žemdirbiai. Arė žemę, sėjo rugius, augino gyvulius. Apie „jūres” žinojo tik iš nuogirdų. Nedaugelis jas savo akimis buvo matę. Tais laikais Lietuva buvo toli nuo jūros… prie žagrės.

Viskas pasikeitė XIX a. antrojoje pusėje. Rusijos carų valdomoje Lietuvoje skurdas slėgė lietuvių pečius, o pasakojimai apie dolerį kitoje „jūrių” pusėje viliojo norinčiuosius gyventi geriau. Palikę savo gimtąsias sodybas, tūkstančiai lietuvių išvyko į Ameriką. Kelionės metu jie pamatė didžiausius Europos uostus ir laivus. Plaukdami Amerikos link, išeiviai patyrė gyvenimą jūroje: sirgo jūros liga, su išgąsčiu laukė audros pabaigos, o kartais – pasitikdavo mirtį Atlanto vandenyse. Tai buvo pirmoji masinė lietuvių akistata su jūra.

Baltija – mūsų namai

Baltijos jūra – jauna, vos 18 tūkstančių metų skaičiuojanti jūra. Juokai lyginant su 750 milijonų metų skaičiuojančiu Ramiuoju vandenynu. Kaip augo Baltija? Išbudinta ledynų ir judančių tektoninių Žemės plutos plokščių ji gimė kaip Baltijos ledyninis ežeras, judėjo savo kontūruose – virto į Joldijos jūrą, vėliau Anciliaus ežerą, Litorinos jūrą. Tarp kitko, žymusis Olando kepurės skardis istorijos mėgėjams iki šiol primena Litorinos jūros periodą. Jūra iki šiol nerimsta, mūsų pakrantėje vandens lygis kasmet kilsteli keliais milimetrais. Pagrindinė mūsų jūros ypatybė yra jos druskingumas – tai apysūrio vandens telkinys, tad čia gyvena tik labiausiai užsispyrę gyviai, prisitaikę gyvento kritinio druskingumo sąlygomis. Gėlavandenėms žuvims Baltijos jūra per sūri, o jūrinėms rūšims, mėgstančioms sūrų vandenį – per daug gėla. Į Baltijos jūrą įteka gėlą vandenį didžiuliais kiekiais plukdančios upės (Neva, Dauguva ,Vysla, Nemunas ir t.t.), o sūrus vanduo į jūrą įsilieja gana sunkiai, per gana seklias protakas – Skagerako, Kategato, Didžiojo ir Mažojo Belto bei Eresuno sąsiaurius.

Lietuvos dailininkų sąjungos Klaipėdos skyrius

Virtuali Algirdo Taurinsko (1941–2017) retrospektyvinė paroda „Iš dirbtuvių…”

Algirdas Taurinskas, pelnytai buvo tituluojamas gyvuoju tapybos klasiku, jis buvo nepralenkiamas koloristas, potepių virtuozas, filosofas, mąstytojas ir puikus pedagogas. Tai buvo stiprios, jaunatviškos ir ekspresyvios dvasios menininkas, tęsiantis romantiškosios lietuvių tapybos tradicijas ir gebantis pajūrio gamtos motyvus, Klaipėdos peizažus ir portretus perteikti vis kitaip. Pasak menotyrininkų, paprastuose jo siužetuose slypi didžiulė spalvos galia, dermė bei harmonija, vyrauja sodrus, meistriškas tapybinis potėpis, plastiškumas bei įtaiga.

Nestor Tyryškin paroda „Viskas vyksta savaime“

Lietuvos dailininkų sąjungos Klaipėdos skyriaus Klaipėdos galerijoje (Bažnyčių g. 6) spalio 24 d., ketvirtadienį, 18 val., pristatoma Nestor Tyryškin personalinė paroda „Viskas vyksta savaime“. Paroda vyks iki lapkričio 23 d.

Pagrindinis parodos motyvas – Nidos smėlio kopos, kurios tampa ne tik gamtos vaizdiniu įkvėpimu, bet ir įžvalgiu sociokultūrinių tyrinėjimų fonu. Pavadinimas apeliuoja į tai, kas nuolatos juda ir keičiasi, veikiant nematomų jėgų. Tyryškin savo kūriniuose apmąsto pastovumo ir variacijų temas įtraukdamas į amžiną tai, kas laikina – personažus, įkvėptus asmeninės kasdienybės.

Ši figūros ir vietos priešprieša atskleidžiama per komiškas, o kartais ir absurdiškas situacijas, kuriose žmogus, tarsi natūralus gamtos inkliuzas, tampa peizažo dalimi, tačiau tuo pačiu ir praranda savo vietą jame. Per šiuos netikėtus kontrastus menininkas tyrinėja figūros veiksmų ir erdvės sąveiką, keliančią klausimus apie individo santykį su aplinka. „Viskas vyksta savaime“ ne tik peržengia tradicinio peizažo ribas, bet ir įtraukia žiūrovą į paslėptą šiuolaikinio žmogaus vidinio pasaulio ir gamtos kontekstą, įvertinant ir juokaujant apie žmogaus buvimą šiame pasaulyje.

Nestor Tyryškin gimė 2001 m. 2024 m. baigė tapybos bakalauro studijas Vilniaus dailės akademijoje (VDA). 2021 metais buvo apdovanotas Justino Vienožinskio stipendija, skirta jauniems ir talentingiems menininkams skatinti. Nestor aktyviai dalyvauja parodose nuo 2021 metų. 2024 metais surengė savo pirmąją personalinę parodą „Dykaduoniai gamtoje“ galerijoje „Akademija“, Vilniuje. Taip pat dalyvavo keliose grupinėse parodose, tokiose kaip „Somatika“ ir „Artikuliacija“ VDA „Tapybos koridoriuje“ 2024 m., bei jubiliejinėje parodoje „Dabar“ 2022 m., skirtoje Tapybos ir Piešimo katedros 225-mečiui paminėti.

Paroda veiks iki lapkričio 23 d.

 

Viktorijos Vainiutės paroda „Pasikartojantys“

Lietuvos dailininkų sąjungos Klaipėdos skyriaus Klaipėdos galerijoje (Bažnyčių g. 6) spalio 24 d., ketvirtadienį, 18 val., pristatoma Viktorijos Vainiutės personalinė paroda „Pasikartojantys“.

Per erdvę ir laiką ištįstantis ritmas, diktuojamas smulkių žibančių kartočių. Jos – kaip lietaus lašai paklusniai įsigeriantys į asfaltą ar naktyje išsibarstę neatremiamo dangaus kūnai. Tokie patys, bet kartu skirtingi. Daugybė pasikartojančių formų, susiliejančių jungtyse tarsi dienos sluoksnius išlukštena mintis. Kiekviena šių detalių – akimirka, suteikianti laikui ir erdvei ritmą, periodiškumą. Dienai – postūmį iki nakties, kitos dienos, kitos nakties. Viskas sukasi atrodo sklandžiai, tobulam rate. Pasikartojimas bruka pastovumo iliuziją. Tarp jausmo ir minties įsitaiso lygybės ženklas. Bet tik trumpam. Sukirba mintis, kuri išbalansuoja visą grandinę. Ir tada paaiškėja, kad pasikartojimas negarantuoja stabilumo. Jis laipsniškai, vos pastebimai, bet įkyriai inicijuoja kaitą, kuri galiausiai lemia pokyčius. Tiek erdvėje, tiek ir laike. Ardoma ne tik rutina, bet ir tvarka. Randasi netikėtumo momentas, kuris netikėtai tampa esminiu vertybės kriterijumi.

Klaipėdos galerijos darbo laikas: trečiadieniais–penktadieniais 12–19 val., šeštadieniais 11–16 val. Valstybinių švenčių dienomis galerija nedirba.

Paroda vyks iki lapkričio 23 d.

Klaipėdos miesto savivaldybės etnokultūros centras

Klaipėdos apskrities viešoji I. Simonaitytės biblioteka

Kotrynos Juškaitės paroda „Tremtyje”

Kotrynos Juškaitės parodoje „Tremtyje“ – savos ir svetimos istorijos

 

Spalio 1 d., antradienį, 17.30 val. Nišinėje galerijoje (Klaipėdos apskrities Ievos Simonaitytės viešojoje bibliotekoje) atidaroma Kotrynos Juškaitės (Švedija) paroda „Tremtyje“. Ekspozicijoje pateikiama 15 fotografijų. Šalia autorės užfiksuotų kadrų, pristatomos ir Stepono Pobedinsko archyvinės nuotraukos, kuris Sibire fotografavo likimo draugų – tremtinių kasdienybę. Tai – autentiški įvykiai, vykę atšiauriuose kraštuose prieš daugiau nei pusę amžiaus. Šalia fotografijų autorė pristato pasakojimą papildantį leidinį ir dokumentinį filmą, sukurtą kartu su seserimi Agota Balnione. Šis projektas – K. Juškaitės vizualinis tyrimas, apimantis lietuvių tremtį į Sibirą nuo 1940-ųjų iki 1950-ųjų, tiesiogiai palietusią ir jos pačios šeimą. K. Juškaitė jau yra žinoma Skandinavijos ir Anglijos meno lauke, bet jai labai svarbu parodyti savo kūrybą gimtinėje. Paroda „Tremtyje“ – pirmasis šios menininkės prisistatymas Lietuvoje.

K. Juškaitės projektas „Tremtyje“ paremtas žmonių, sovietmečiu (1940-1950 m.) išgyvenusių tremtį, pasakojimais. Jos parodoje – kadrai, užfiksuoti ilgų pokalbių su buvusiais tremtiniais metu, sekant ne tik jų minčių, bet ir patirtų įvykių labirintais. Autorės objektyvas įdėmiai tyrinėja žiaurius likimo išbandymus patyrusių žmonių veidus, skverbiasi giliau į jų šiandieninę buitį, seka pavargusius žvilgsnius. Fiksuodama jų gyvenamą aplinką, menininkė ieško Sibire praleistus metus liudijančių ženklų. Išryškindama juos, sieja su nūdiene būtimi taip tarsi paliudydama, kad šių žmonių gyvenimai yra kitokie ir niekas negalės to atitaisyti. Asociacijų laukas dar labiau praplečiamas įamžinant laiko nuniokotus trobesius, apleistus kiemus, galiausiai – fiksuojant traukinių vagonus. Prieš septynis metus užfiksuoti kadrai nuosekliai papildomi tremtinio Stepono Pobedinsko archyvinėmis nuotraukomis, darytomis darbo stovykloje Sibire. Jose – autentiški įvykiai, patirtos šviesios ir tamsios anuometinio gyvenimo akimirkos, kurios šiandiena – ir liudijimas, ir akivaizdus priekaištas visai žmonijai.

Paroda veiks iki 2025 m. sausio 4 d.

 

Rimanto Dauginčio paroda „Skulptūra“

2024 m. gegužės 10 d. (penktadienį) 18 val. KADS Baroti galerijoje (Didžioji vandens g. 2, Klaipėda) atidaroma Rimanto Dauginčio paroda „Skulptūra“.

Rimantas Daugintis (1944-1990) talentingas, bet primirštas mūsų dienomis skulptorius. Šiais metais gegužės 21 dieną minėsime Baubliuose, Kartenos valsčiuje gimusio menininko 80-ąsias gimimo metines. Tačiau menininko jau virš 30 metų nėra tarp mūsų. R. Daugintis kūrė dekoratvyines skulptūras, smulkiąją plastiką, portretus, interjero kompozicijas, reljefus, medalius.  Naudojo medį, terakotą, bet dažniausiai autorinę galvanoplastikos techniką ir nepačiupinėjus, nepakilnojus skulptūrą  sunku įvardinti medžiagą, iš kurios ji padaryta. Personalinėje Baroti galerijoje eksponuojami šia unikalia autorine technika sukurti kūriniai: „Daina apie tėviškę“ (1982), „Kermošius“ ir „Reljefas“ (abu – 1983); „Giesmė“ ir „Nuotaka Prokrustui“ (abu -1984).

 

Paroda „Žvaigždės virš galvos“

2024 spalio 13 d.  Rolandui Rastauskui  ( slapyvardžiu Rora )  būtų sukakę 70-imt metų.  Šią progą jis  ruošėsi paminėti, surengdamas bičiulių menininkų parodą ir savo paskutinės knygos pristatymą  KADS Baroti galerijoje , Klaipėdoje.  Likimas neleido jam sulaukti šios datos ir pilnai suplanuoto renginio.  Tačiau šventė vis tik  įvyks … Kitokia, nes be Rolando, bet , didžiąja dalimi, tokia, kokios jis norėjo…

2024 spalio 12 d. (šeštadienį ! ) 17 val.  KADS Baroti galerijoje  ( Didžioji vandens g. 2, Klaipėda) atidaroma paroda „ Žvaigždės virš galvos“ , skirta Rolando Rastausko ( 1954 – 2024) septyniasdešimtmečiui paminėti .

Parodoje eksponuojami  Dainiaus Liškevičiaus, Remigijaus Treigio, Gintauto Trimako, Violetos Bubelytės, Jurgos Barilaitės, Isroildžon Baroti, Virginijaus Kinčinaičio, Dovilės Dagienės, Artūro Railos, Donato Jankausko (Duonio) , Aurelijos Maknytės, Ritos Stankevičiūtės kūrybos darbai. Renginio metu performansą atliks Benas Šarka. Baroti galerijoje bus galima įsigyti paskutinę Rolando Rastausko knygą „Verkianti bronza : kelionių knyga, 1993-2023“.

 

Paroda veiks iki lapkričio 5 d.

 

Spalio 11 dieną, 17.30 val. Klaipėdos meno galerijoje „Lyceum“ (Danės g. 9) atidaroma žymaus architekto ir akvarelisto Zigmo Bernardo Rutkausko akvarelės paroda „Aqua retro“.  Zigmas Bernardas Rutkauskas (g. 1936 m.) – tikras suvalkietis, kilęs iš Pajavonių (kaimas Vilkaviškio rajono savivaldybėje), iškart po architektūros studijų tuometiniame Kauno politechnikos institute,  1964 m. tvirtai įleidęs šaknis Klaipėdoje. Architektas aktyviai dalyvavo kuriant viešąsias Klaipėdos miesto erdves, suprojektavo daug architektūrinių objektų, interjerų mieste bei regione. Autorius visuomet ypatingai jautė ir vertino interjero ir vaizduojamojo meno sintezę.

Paroda veiks iki spalio 31 d.

Mažosios Lietuvos istorijos muziejus

MAŽOSIOS LIETUVOS ISTORIJOS MUZIEJUJE – ŠVYTURIŲ METAMS SKIRTA PARODA „SUSITIKIME PRIE ŠVYTURIO"

Liepos 23 d. 17.30 val. Mažosios Lietuvos istorijos muziejuje (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) atidaroma paroda „Susitikime prie švyturio”.

Uostamiesčiams savitumo teikė laivybos ženklai. Vieni matomi tik dieną, kiti – naktį. Stovintys ant kranto ar plūduriuojantys vandenyje rodė laivams kelią, informavo apie laivybos sąlygas. Aukščiausi iš jų ir miesto siluete labiausiai į akis krintantys buvo švyturiai. Tai ne tik technikos įrenginiai, bet ir populiariausi vietovės simboliai, turistų lankomos vietos. Jie vaizduojami meno kūriniuose, buvo mėgstamiausi fotografų objektai.

Mažosios Lietuvos istorijos muziejuje pristatoma paroda sudaryta iš kelių dalių. Pirmoje dalyje glaustai papasakota Klaipėdos uosto švyturio istorija. Ją atspindi graviūros, piešiniai, žemėlapiai iš Lietuvos jūrų muziejaus, Mažosios Lietuvos istorijos muziejaus, Klaipėdos apskrities Ievos Simonaitytės viešosios bibliotekos AdM (Arbeitsgemeinschaft der Memellandkreise e. V.) archyvo, Aido Jurkšto, Dariaus Kubilo rinkinių. Parodą papildo Lietuvos jūrų muziejaus sukurtos virtualios parodos „Kodėl Klaipėdos krašte atsirado švyturiai?” medžiaga.

Antroje dalyje „Baltasis švyturys – atvirukų leidėjų numylėtinis” yra unikali galimybė susipažinti su žurnalisto, kraštotyrininko, Švyturių metų iniciatoriaus Deniso Nikitenkos sukauptu gausiu atvirukų rinkiniu. Šioje parodoje eksponuojama daugiau nei aštuoniasdešimt Baltojo švyturio atvaizdų iš minėtos kolekcijos, kuris, kolekcininko nuomone, „<…> klaipėdiečiams buvo toks pat svarbus kaip vilniečiams Gedimino pilies bokštas”.

Trečioje dalyje pristatomi švyturių atvaizdais pažymėti dokumentai, leidiniai, banknotai, pašto ženklai, suvenyrai ir kt. iš Mažosios Lietuvos istorijos muziejaus, Lietuvos jūrų muziejaus, Pinigų muziejaus rinkinių, kuriuos praturtina eksponatai iš Vido Stonkaus, Roko Borusevičiaus ir Deniso Nikitenkos privačių kolekcijų.

Parodos pavadinimas nėra atsitiktinis – jis ragina tyrinėti, pažinti gimtąjį kraštą ir dalintis atradimo džiaugsmu kviečiant susitikti prie švyturio…

Paroda muziejuje veiks iki spalio 26 d.

Proginė paroda ,,Mažosios Lietuvos Istorijos Muziejui - 100 metų!"

Birželio 19 d. 17 val. Mažosios Lietuvos istorijos muziejaus kiemelyje (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) atidaroma lauko paroda, kurioje bus pristatytas 100 metų šio muziejaus gyvavimo laikotarpis: svarbiausi jo istorijos etapai, įvykiai, laikmečių iššūkiai ir darbai.

Seniausio Klaipėdos muziejaus istorija prasidėjo 1924 m. birželio 20 dieną, kuomet miesto ir krašto visuomenė, susibūrusi į Klaipėdos krašto muziejaus draugiją, nusprendė įkurti muziejų su mintimi, kad jis puoselės paveldą bei praeities atmintį.

Net tris kartus keitusį pavadinimą, ne kartą kraustytą, perkraustytą, tvarkytą bei pertvarkytą Mažosios Lietuvos istorijos muziejų šiuo metu sudaro kūrybingas, naujovių ieškantis kolektyvas. Išaugusios galimybės, naujos žinios, bendradarbiavimas su įvairių šalių institucijomis leidžia kurti ir įgyvendinti prasmingus projektus.

Lankymas nemokamas

Paroda veiks iki Spalio 31d.

Klaipėdos miesto savivaldybės Imanuelio Kanto viešoji biblioteka

Liudviko Natalevičiaus tapybos ir piešinių paroda „Geltona/Juoda“

Nuo spalio 11 d., Klaipėdos miesto savivaldybės Imanuelio Kanto viešosios bibliotekos Meno skyriuje (J. Janonio g. 9), eksponuojama žinomo Klaipėdos menininko Liudviko Natalevičiaus tapybos ir piešinių darbų paroda „Geltona/Juoda“. Šią tapybos ir piešinių parodą menininkas pristato savo 70-mečio proga. Parodoje L. Natalevičiaus, vieno talentingiausių Klaipėdos menininko, naujausi, niekur iki šiol neeksponuoti kūriniai. Jeigu dar neteko apsilankyti parodoje, labai kviečiame tai padaryti.

Liudvikas Natalevičius – abstrakčiosios tapybos atstovas, menininkas, kurio lakoniški piešinių ar drobių siužetai savitai įkūnija vitališką religijos ir gyvenimo aistros, savito kolorito, ekspresyvaus gesto sintezę. Neatkartojamoje, nes neįmanoma kitam panašiai išgyventi aplinkos ar laiko, L. Natalevičiaus kūryboje nuolat atsikartojantys motyvai ir scenos yra: Nukryžiuotasis, Pieta, Apraudojimo scena…Paveiksluose atsikartoja menininko pamėgtas koloritas – raudona, pilkšva, smaragdo žalia, ryškus geltonis, juodos giluma. Personalines parodas rengdamas tik kas dešimt metų, L. Natalevičius kviečia žiūrovą pasiilgtam dialogui su profesionalia kūryba.

Paroda veiks iki lapkričio 9 d.