Vykstančios parodos

Prano Domšaičio galerija (LNDM)

Pranas Domšaitis. Visada kelyje

„Prano Domšaičio kelionių maršrutai driekėsi nuo Kruopynių kaimo buvusioje Prūsijoje iki Prancūzijos, Italijos, Bosforo sąsiaurio ir Pietų Afrikos Respublikos, kol galiausiai kelionėse regėto pasaulio atvaizdai Lietuvių fondo dėka pasiekė Klaipėdą. Pristatydami šiuolaikiškai atnaujintą dailininko darbų ekspozicijąsveikiname Klaipėdą su artėjančiomis šventėmis ir kviečiame leistis į įspūdingą kelionę po magišką Prano Domšaičio kūrybos pasaulį,“ – sako Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus direktorius dr. Arūnas Gelūnas.
Atnaujintoje ekspozicijoje – prie šiuolaikinio lankytojo priartintas turinys. Prano Domšaičio galerijos lankytojai galės išvysti apie du šimtus dailininko kūrinių: aliejinius paveikslus, akvarelės ir pastelės technikomis sukurtus darbus, piešinius, siuvinėtas kompozicijas, specialiose konstrukcijose eksponuojamus dvipusius paveikslus. Atnaujintoje nuolatinėje ekspozicijoje dailininko kūryba pristatoma tiek chronologiškai, tiek temiškai. Lankytojo patirtį muziejuje praturtins šiuolaikiški sprendimai ekspozicijos erdvėje: „Atnaujinta ilgalaikė menininko P. Domšaičio kūrybos ekspozicija papildyta integruotais, multimedijų elementais, kurie atitinka įvairaus amžiaus ir patirčių lankytojų poreikius. Siekiama sukurti inovatyvius, ilgalaikę išliekamąją vertę turinčius produktus, kurie priartintų turinį prie šiuolaikinio lankytojo, vestų į gilesnę pažintį su P. Domšaičio kūryba, didintų muziejaus patrauklumą ir įtraukumą, muziejinio turinio pasiekiamumą bei turinio sklaidą“, – pasakoja Prano Domšaičio galerijos direktorė Skaistė Marčienė.

Algirdo Boso personalinė paroda „Pusiaukelė“

„Pusiaukelė“ – paroda apie žiūrėjimą ir skulptūros supratimą. Skulptorius Algirdas Bosas persvarsto laiką kaip čia pat vykstančio proceso ir jau nutikusių (suarchyvuotų) veiksmų eigos elementą. Tai retrospektyvinis žvilgsnis į kūrybinį ir asmeninį kelią, pasirinkimus, dvejones, tam tikras jausenas. Parodą sudaro skulptūros ir eskizai, sukurti 1975–2024 m., bei fotografijos, dokumentuojančios monumentus viešosiose erdvėse.

Algirdas Bosas (g. 1943) 1972 m. Vilniaus dailės akademijoje baigė skulptūros studijas. 1972–74 m. dirbo pedagogu Panevėžio dailės mokykloje, vėliau, 1992–2006 m., Klaipėdos E. Balsio menų gimnazijoje. Parodose dalyvauja nuo 1973 m. Nuo 1975 m. yra Lietuvos dailininkų sąjungos narys. 2000 m. apdovanotas Lietuvos dailininkų sąjungos auksiniu ženkleliu, 2016 m. – Žemaičių aukso ženkleliu. 2011 m. skulptoriui skirta Lietuvos Respublikos Vyriausybės kultūros ir meno premija. 2018 m. suteiktas Klaipėdos kultūros magistro vardas. Gyvena ir kuria Gargžduose.

Klaipėdos Kultūrų Komunikacijų Centras (KKKC) / Kultūrpolis

„6 m³ galerija“ – dėmesys jauniems kūrėjams

KKKC Parodų rūmų centrinio įėjimo vitrinoje, pavadintoje „6 m³ galerija“, pasikeitė ekspoziciją. Iki šiol joje buvo rodomi Anastasijos Leliuk, iš Ukrainos atvykusios ir Lietuvoje laikiną prieglobstį radusios menininkės, darbai.

Nuo birželio 10 d. „6 m³ galerijoje“ eksponuojamas VDA Klaipėdos fakulteto studento Edvino Vygonto paveikslas taip pat buvo sukurtas reaguojant į karą Ukrainoje. Bakalauro baigiamojo darbo paveikslų ciklas „Sužalotas aš. Autoportretai“, susidedantis iš 6 drobių ir videoprojekcijos, – jauno žmogaus refleksija į per vieną dieną pasikeitusį pasaulį. Jis pasakoja apie tai, kaip karo šmėklos iš istorijos vadovėlių persikelia į kasdienybę, sugriaudamos saugaus ir patogaus gyvenimo viziją.

„6 m³ galerija“ veikia 24 valandas per parą.

Stasio Eidrigevičiaus knygų iliustracijų paroda „Keliaujanti vaizduotė“

Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro (KKKC) Parodų rūmuose (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) veikia Stasio Eidrigevičiaus knygų iliustracijų paroda „Keliaujanti vaizduotė“. Paroda pristato dalį S. Eidrigevičiaus knygų iliustracijų kolekcijos, kurią menininkas padovanojo Panevėžyje veikiančiam modernaus meno muziejui „Stasys Museum“. Joje eksponuojami kūriniai, sukurti Vytautės Žilinskaitės knygai „Kelionė į Tandadriką“ (1984), Chose Muriljas „Mano draugas pelėdžiukas“ (1986) ir Ritos Repšienės „Laumių pasakoms“ (2008). Parodos kuratorė – Lina Albrikienė. Parodos architektas – Dalius Baliukevičius.

Parodą veiks iki liepos 7 d.

Menininkų kolektyvo „.XYZ Collective" paroda „Pranašas / Prophet“

Menininkų kolektyvo „.XYZ Collective” paroda „Pranašas / Prophet“. Parodos tema – įvairialypė juokdario asmenybė, kurią bandoma atskleisti pasitelkiant pranašo ar jo vizijų vaizdinius. Daugialypės pranašystės, naujuose kūriniuose, menamą pranašo veikėją pridengia mistinio spėliotojo, visažinio pasakotojo bei paranojiškos asmenybės kaukėmis. Parodos kuratorė – Marija Martinaitytė, o dizainas – Barbora Matonytė.

Parodą veiks iki birželio 2 d.

Grupinė paroda „Tarpinės gliaumos / Intermediate Glooms“

2024 m. gegužės 3 d., penktadienį, 17.30 val., Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro (KKKC) Parodų rūmuose (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) atidaroma grupinė paroda „Tarpinės gliaumos / Intermediate Glooms“.

Parodos ašis – mus supančios realybės manipuliacija, išardant tapybinę, objektyvią vaizdinio patyrimo konstrukciją, skaidant jį erdvėje ir, tarsi remiantis juo pačiu, atskleidžiant šiandieninės realybės daugiasluoksniškumą. Parodoje bandoma projektuoti kūrybinį dialogą tarp skirtingų medijų bei menininkų, erdvės architektūrą panaudojant, kaip terpę statiškiems ir dinamiškiems paveikslų „krūviams” talpinti. Parodos kuratorius – Mantas Valentukonis.

Parodą veiks iki birželio 2 d.

Inos Budrytės 2000–2024 m. tapybos paroda „Mėnulio energijos jėgainė"

Birželio 7 d., penktadienį, 17.30 val., Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro (KKKC) Parodų rūmuose (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) atidaromą Inos Budrytės 2000–2024 m. tapybos parodą „Mėnulio energijos jėgainė”. Trisdešimties tapybos paveikslų paroda – puiki proga pirmai pažinčiai su pripažintos vilnietės menininkės Inos Budrytės (g. 1957 Šilutėje) kūryba jos gimtajame Pamario krašte. Parodos kuratorė – Raminta Jurėnaitė.

Parodą bus galima apžiūrėti iki liepos 7 d. 

Tarpdisciplininio meno dueto „BIONICS" paroda „CODEX.PROTOTYPE"

Birželio 7 d., penktadienį, 17.30 val., Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro (KKKC) Parodų rūmuose (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) atidaromą tarpdisciplininio meno dueto „BIONICS” (Lina Pranaitytė ir Urtė Pakers) parodą „CODEX.PROTOTYPE”. Parodoje nagrinėjamos transhumanizmo, posthumanizmo, dirbtinio intelekto (DI) idėjos, kuriomis remiantis kuriamas fikcinis scenarijus, kai gyvi organizmai, norėdami prisitaikyti prie aplinkos pokyčių, turi evoliucionuoti, pakeisdami fizinę struktūrą, gamtinę ir gyvenamąją aplinką. Parodos architektė – Vika Pranaitytė („O-D-A. Architecture Studio”). Techniniai sprendimai – Mikas Jarašiūnas, Darius Vozbutas („Makerspace Kaunas”), Andrius Pukis, Gediminas Pašvenskas.

Parodą bus galima apžiūrėti iki liepos 7 d.

Virtuali paroda „Nuo žagrės – prie šturvalo“

Šimtmečius lietuviai buvo žemdirbiai. Arė žemę, sėjo rugius, augino gyvulius. Apie „jūres” žinojo tik iš nuogirdų. Nedaugelis jas savo akimis buvo matę. Tais laikais Lietuva buvo toli nuo jūros… prie žagrės.

Viskas pasikeitė XIX a. antrojoje pusėje. Rusijos carų valdomoje Lietuvoje skurdas slėgė lietuvių pečius, o pasakojimai apie dolerį kitoje „jūrių” pusėje viliojo norinčiuosius gyventi geriau. Palikę savo gimtąsias sodybas, tūkstančiai lietuvių išvyko į Ameriką. Kelionės metu jie pamatė didžiausius Europos uostus ir laivus. Plaukdami Amerikos link, išeiviai patyrė gyvenimą jūroje: sirgo jūros liga, su išgąsčiu laukė audros pabaigos, o kartais – pasitikdavo mirtį Atlanto vandenyse. Tai buvo pirmoji masinė lietuvių akistata su jūra.

Baltija – mūsų namai

Baltijos jūra – jauna, vos 18 tūkstančių metų skaičiuojanti jūra. Juokai lyginant su 750 milijonų metų skaičiuojančiu Ramiuoju vandenynu. Kaip augo Baltija? Išbudinta ledynų ir judančių tektoninių Žemės plutos plokščių ji gimė kaip Baltijos ledyninis ežeras, judėjo savo kontūruose – virto į Joldijos jūrą, vėliau Anciliaus ežerą, Litorinos jūrą. Tarp kitko, žymusis Olando kepurės skardis istorijos mėgėjams iki šiol primena Litorinos jūros periodą. Jūra iki šiol nerimsta, mūsų pakrantėje vandens lygis kasmet kilsteli keliais milimetrais. Pagrindinė mūsų jūros ypatybė yra jos druskingumas – tai apysūrio vandens telkinys, tad čia gyvena tik labiausiai užsispyrę gyviai, prisitaikę gyvento kritinio druskingumo sąlygomis. Gėlavandenėms žuvims Baltijos jūra per sūri, o jūrinėms rūšims, mėgstančioms sūrų vandenį – per daug gėla. Į Baltijos jūrą įteka gėlą vandenį didžiuliais kiekiais plukdančios upės (Neva, Dauguva ,Vysla, Nemunas ir t.t.), o sūrus vanduo į jūrą įsilieja gana sunkiai, per gana seklias protakas – Skagerako, Kategato, Didžiojo ir Mažojo Belto bei Eresuno sąsiaurius.

Lietuvos dailininkų sąjungos Klaipėdos skyrius

Virtuali Algirdo Taurinsko (1941–2017) retrospektyvinė paroda „Iš dirbtuvių…”

Algirdas Taurinskas, pelnytai buvo tituluojamas gyvuoju tapybos klasiku, jis buvo nepralenkiamas koloristas, potepių virtuozas, filosofas, mąstytojas ir puikus pedagogas. Tai buvo stiprios, jaunatviškos ir ekspresyvios dvasios menininkas, tęsiantis romantiškosios lietuvių tapybos tradicijas ir gebantis pajūrio gamtos motyvus, Klaipėdos peizažus ir portretus perteikti vis kitaip. Pasak menotyrininkų, paprastuose jo siužetuose slypi didžiulė spalvos galia, dermė bei harmonija, vyrauja sodrus, meistriškas tapybinis potėpis, plastiškumas bei įtaiga.

Kristinos Gedminaitės personalinė paroda „Intymus monologas“

Dailininkės, grafikės Kristinos Gedminaitės personalinė paroda „Intymus monologas“. Tai – pirmasis kaunietės menininkės prisistatymas uostamiestyje. Parodoje – nedidelio formato grafikos darbai, apimantys paskutinius du autorės kūrybos dešimtmečius. K. Gedminaitės darbuose akivaizdi senųjų grafikos meistrų įtaka, ekesperimentuoja autorė saikingai. Todėl ją galima vadinti grafike, kuriai meno istorija ir kadais atrasti grafikos spaudos būdai yra daugiau nei pakankami asmeninės kūrybos kalbai. Tradicines technikas K. Gedminaitė meistriškai pasitelkia pasakodama asmenines istorijas. Tačiau, šios istorijos ne visuomet realios. Jos tiek pat tikros, kiek ir išgalvotos. Likdama prie figūratyvumo, konstruodama nesunkiai identifikuojamus objektus, ji geba suformuoti nepažįstamas erdves, kuriose veikia keisti personažai. Visa tai dirgina vaizduotę, veda į vizijų pasaulį, kuriame nelieka ribos tarp tikro ir išgalvoto. Suvokėjas nejučia patenka į neapibrėžtą, siurrealią erdvę, kurioje tie patys dėsniai veikia kitoje – svetimoje ir ne visuomet jaukioje šviesoje.

Paroda veiks iki birželio 15 d.

 

Klaipėdos miesto savivaldybės etnokultūros centras

„Tašau i tėik " Rimanto Balsio buities ir pirties medžio drožinių paroda

„Tašau i tėik ” Rimanto Balsio buities ir pirties medžio drožinių paroda

Paroda veiks gegužės 9 – birželio 4 d.

 

Klaipėdos apskrities viešoji I. Simonaitytės biblioteka

Irminos Viningienės tapybos parodos „Lengvas buvimas“ atidarymas

Balandžio 24 d., trečiadienį, 17.30 val., Baltojoje galerijoje, veikiančioje Klaipėdos apskrities Ievos Simonaitytės viešojoje bibliotekoje, atidaroma dailininkės Irminos Viningienės personalinė paroda „Lengvas buvimas“. Ekspozicijoje – didesnių ir mažesnių formatų tapybos darbai, kuriuose portretai, figūrinės kompozicijos, sodrių spalvų peizažai ir jautrios šviesos nugludinti natiurmortai. Tai – patys naujausi ir senesni autorės kūriniai. Visi jie grindžiami momentine nuotaika, išprovokuota emocija, nukreipiančia į santykio su suvokėju užmezgimą. Autorės kuriami vaizdai reflektuoja labai asmeniškai ir siekia išprovokuoti estetinį pasitenkinimą, intymų ryšį tarp kūrinio ir žiūrovo. Čia vienodai svarbu viskas – spalva, linija, dėmė, nes tik visuma pajėgi ištransliuoti tą užtaisą, kurį autorė parengė žiūrovui. Organizatorius – Klaipėdos apskrities Ievos Simonaitytės viešoji biblioteka.

Paroda veiks iki birželio 22 d.

Rugilės Miliūtės personalinė paroda „Be vandens“

Gegužės 22 d. Nišinėje galerijoje (Klaipėdos apskrities Ievos Simonaitytės viešojoje bibliotekoje) atidaroma Rugilės Miliūtės personalinė paroda „Be vandens”. Tai – debiutinė jaunos autorės paroda, pristatanti fotografijų ciklą, sukurtą vos prieš kelis mėnesius. Fotografijose – apie kūrėjo ir kūrybos santykį, menininko gebėjimą ir negebėjimą prisitaikyti šiuolaikinėje visuomenėje, siekiant likti savimi – išsaugoti galimybę nevaržomai ir nepriklausomai kurti. Autorė dar tik žengia į meno pasaulį ir kol kas tyrinėja situaciją, kuri netrukus gali tapti jos pačios gyvenimo ašimi.

Paroda veiks iki liepos 20 d.

„Gilus jausmas“ paroda.

Birželio 6  d. 17.30 val. 3 a. ekspozicinėje erdvėje atidaroma Vilniuje kuriančios Renatos Heredia piešinių ir poezijos „Gilus jausmas“ paroda.

„Piešiniai mane tarsi susirado patys – pradėjau piešti, tada rašyti, vėl piešti ir vėl rašyti. Tekstuose liedavau savo jausmus, emocijas. Kartais piešdavau daug, kartais retai. Pieštukais maišydavau spalvas, kartais guldydavau jas šalia viena kitos. Kartais piešiniai įgaudavo konkretumo, kartais likdavo paslaptingomis abstrakcijomis. Tai padėjo man išreikšti tą „gilų jausmą“ , kurį jaučia žmogus tarsi pasinėręs į tamsaus ežero dugną. Toks buvo manasis būdas depresijai išreikšti. Tada susiradau poetų, rašiusių depresijos tema. Užmezgiau su jais ryšį, jie man siuntė eilėraščius, skaičiau juos ir dėliojau šalia piešinių, kad tekstas ir vaizdas įgautų bendrą išraišką arba atvirkščiai  – išliktų kaip skirtybės. Taip susidėliojo piešinių – poezijos paroda, skirta depresijos ligai ir ją patyrusiems/patiriantiems žmonėms.

Neringos kultūros almanacho „Dorė" pristatymas

Birželio 13 d. 17.30 val. Konferencijų salėje vyks Neringos kultūros almanacho „Dorė” pristatymas. Gausiai iliustruotame leidinyje išskirtinis dėmesys skiriamas Kuršių nerijos kraštovaizdžiui. Kaip įprasta, „Dorė” plačiai reprezentuoja su Neringa susijusius kūrėjus. Jos viršelyje – Neringos mero premijos laureato Gintauto Trimako fotografijos „Išėjimai” fragmentas.

Vlado Suncovo kinetinių skulptūrų paroda „Kaip šoka lapai?“

Ar kada atkreipėte dėmesį į krentantį medžio lapą? Kokius piruetus jis suka plaikstomas vėjo gūsio? Kaip grakščiai stiebiasi augalai, norėdami pasižiūrėti į saulės šviesą? Kaip keičiantis sezonams rangosi šakos? Klaipėdos lėlių teatro edukaciniame centre laikinai įsikūrė fantastinės botanikos laboratorija, kurioje galėsite ne tik stebėti naujai sukurtų augalų-robotų choreografinius pasirodymus, tačiau ir pasigaminti savo paties išradimą.

Paroda veiks iki gegužės 31 d.

Rimanto Dauginčio paroda „Skulptūra“

2024 m. gegužės 10 d. (penktadienį) 18 val. KADS Baroti galerijoje (Didžioji vandens g. 2, Klaipėda) atidaroma Rimanto Dauginčio paroda „Skulptūra“.

Rimantas Daugintis (1944-1990) talentingas, bet primirštas mūsų dienomis skulptorius. Šiais metais gegužės 21 dieną minėsime Baubliuose, Kartenos valsčiuje gimusio menininko 80-ąsias gimimo metines. Tačiau menininko jau virš 30 metų nėra tarp mūsų. R. Daugintis kūrė dekoratvyines skulptūras, smulkiąją plastiką, portretus, interjero kompozicijas, reljefus, medalius.  Naudojo medį, terakotą, bet dažniausiai autorinę galvanoplastikos techniką ir nepačiupinėjus, nepakilnojus skulptūrą  sunku įvardinti medžiagą, iš kurios ji padaryta. Personalinėje Baroti galerijoje eksponuojami šia unikalia autorine technika sukurti kūriniai: „Daina apie tėviškę“ (1982), „Kermošius“ ir „Reljefas“ (abu – 1983); „Giesmė“ ir „Nuotaka Prokrustui“ (abu -1984).

 

Verdenės Monikos Valkiūnaitės aliejinės tapybos paroda „Atplaišos“

Klaipėdos profesionalaus meno galerija „Galerija Lyceum“ (Danės g. 9) gegužės 10 dieną, 17.30 valandą, pristatys jaunosios kartos menininkės Verdenės Monikos Valkiūnaitės aliejinės tapybos parodą „Atplaišos“. Maloniai kviečiame dalyvauti!

„Galerijoje Lyceum“ pristatomą aliejinės tapybos parodą „Atplaišos“ sudaro paveikslai iš kūrybinio dailininkės ciklo „Savanos“. Tai paskutinė šios, po Lietuvą ir užsienį keliaujančios parodos, stotelė. 2023 metais balandžio mėnesį paroda pirmą kartą pristatyta Vilniaus šiuolaikinio meno galerijoje „T.2“, vėliau eksponuota Klaipėdos apskrities Ievos Simonaitytės viešosios bibliotekos „Baltojoje galerijoje“, Druskininkų miesto muziejaus galerijoje.

Paroda veiks iki birželio 1 d.

Mažosios Lietuvos istorijos muziejus

Lenkijos menininkų paroda „Penktasis Dievo įsakymas…“

2024 m. balandžio 10 d. 17 val. Mažosios Lietuvos istorijos muziejuje (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) atidaroma paroda „Penktasis Dievo įsakymas…“. Renginyje dalyvaus Lenkijos dailininkų sąjungos Poznanės skyriaus pirmininkas Mark Maksimovich, Lenkijos instituto Vilniuje direktorė Dorota Mamaj bei projektų koordinatorius Andrzej Kierulis. „Parodos „Penktasis Dievo įsakymas…“ tikslas – visų karo paliestų žmonių parama. Paroda, susijusi su Dekalogo įsakymu „Nežudyk“, meninėmis priemonėmis pasakoja apie karą, Rusijos agresiją ir viską, kas dabar su tuo susiję. Joje dalyvauja Lenkijos dailininkų sąjungos Poznanės skyriaus nariai bei kviestiniai Lenkijos menininkai ir poetai. Paroda Poznanės galerijoje „U Jezuitów“ pristatyta per pirmąsias 2022-aisiais Ukrainoje prasidėjusio karo metines – 2023 m. vasario 24 d., tai buvo ne tik simboliška, bet ir tiesiogiai prisidėjo prie šio renginio tikslų“, – parodos kuratorė Liza Kesauri.

Paroda veiks iki gegužės 31 d.

 

Giedros Purlytės tapybos paroda „Po savo dangumi“

2024 m. gegužės 16 d., ketvirtadienį, 17.30 val. Naujojoje Klaipėdos galerijoje (mados ir verslo centre „Herkaus galerija“, Herkaus Manto g. 22) atidaroma Giedros Purlytės tapybos paroda „Po savo dangumi“. Dailininkei Giedrai Purlytei peizažas – noras ir galimybė tapyti patirtą gyvenimo įspūdį, virstantį vis kita forma, vis toje pačioje gamtos vietoje, į kurią šaknimis įaugo. Jaukiai įsikūrusi Molėtų krašte, dailininkė kuria savo aplinkos vaizdus po savo dangumi.

Paroda veiks iki birželio 11 d.

Klaipėdos miesto savivaldybės Imanuelio Kanto viešoji biblioteka

„ŠVYTURYS: objektas, logotipas, fotografija, daikto dizainas“

2024 m. gegužės 20 d. 15.00 val. Klaipėdos miesto savivaldybės Imanuelio Kanto viešosios bibliotekos Meno skyriaus galerijoje (J. Janonio g. 9) atidaroma VDA Klaipėdos fakulteto studentų jungtinė paroda „ŠVYTURYS: objektas, logotipas, fotografija, daikto dizainas“. Nuo vasario pabaigos iki gegužės pradžios įvairių kursų VDA studentai kūrė plakatus, erdvinius ir grafinio dizaino objektus, ženklus, logotipus. Visų kūrinių tematika yra susijusi su švyturiais.

Paroda veiks iki birželio 5 d.

Reginos Maželytės-Taurinskienės kūrybos parodos „Spindulys pro debesį" atidarymas

2024 m. birželio 10 d. 17.30 val. Klaipėdos miesto savivaldybės Imanuelio Kanto viešosios bibliotekos Meno skyriaus galerijoje (J. Janonio g. 9) bus atidaroma Reginos Maželytės-Taurinskienės kūrybos paroda „Spindulys pro debesį”. 

Eksponavimo laikas 2024 06 10 – 2024 07 05.