Įsibėgėjant Kuršių nerijos pėsčiųjų ir dviračių tako rekonstrukcijai, keliautojai prašomi laikinai susilaikyti nuo kelionių dviračiais į Neringą.
Iki Kuršių nerijos pėsčiųjų ir dviračių tako ruožo nuo Smiltynės iki Juodkrantės rekonstrukcijos pabaigos likus vos porai mėnesių, AB Lietuvos automobilių kelių direkcija įspėja keliautojus laikinai susilaikyti nuo kelionių dviračiais į Neringą ir ypač vengti kelionių dviračiais automobilių krašto keliu Smiltynė–Neringa.
Siekiant išvengti galimų nelaimingų atsitikimų ar net žūčių, eismo dalyvių saugumui laikinai draudžiamas dviratininkų eismas ne tik rekonstruojamu dviračių taku nuo Smiltynės iki Juodkrantės, bet ir valstybinės reikšmės krašto keliu Nr. 167 Smiltynė–Nida.
„Valstybinės reikšmės krašto kelio Smiltynė–Nida ruožas nuo Smiltynės iki Juodkrantės nėra pritaikytas dviračių eismui – važiuojamos kelio dangos plotis čia siekia vos 7–8 metrus, nėra kelkraščių, daug pavojingų kelio vingių, įkalnių, nuokalnių, todėl, siekiant apsaugoti pačius dviratininkus, prašome laikinai rinktis alternatyvius kelionės būdus į Neringą, pvz., viešąjį ar vandens transportą“, – sako AB Lietuvos automobilių kelių direkcijos Transporto infrastruktūros statybos ir priežiūros departamento direktorius Evaldas Petrikas.
Planuojama, kad pėsčiųjų ir dviračių tako tvarkymo darbai iki Juodkrantės bus baigti liepos mėn. Tiesiant taką, bus įrengtas naujas iki 3,5 m pločio takas, kad esant poreikiui juo galėtų pasinaudoti ir specialiosios tarnybos (šiuo metu tako plotis kinta nuo 2 iki 2,5 m), planuojama įrengti poilsio aikšteles. Sutvarkius tako dangą ir jį išplatinus, kelionės šiuo taku taps saugesnės ir patogesnės.
Tako rekonstrukcija vykdoma suderinus darbus su VĮ Valstybine miškų urėdija, Kuršių nerijos nacionaliniu parku ir kitomis institucijomis. Tako tiesimo darbai atliekami laikantis visų institucijų keliamų reikalavimų, siekiant daryti kuo mažesnį poveikį aplinkai ir išaugant unikalų vietinį kraštovaizdį, augmeniją.
Šis takas svarbus ne tik Neringos gyventojams, bet ir svečiams, atvykstantiems pasigėrėti šiuo unikaliu Lietuvos kampeliu, dažnai keliaujantiems dviračiais ar pėsčiomis. Rekonstruojami tako ruožai sutampa su tarptautinių dviračių trasų „EuroVelo 10“ (Baltijos jūros trasa) ir „EuroVelo 13“ (Geležinės uždangos takas) atkarpomis.
Dviračių tako nuo Smiltynės iki Juodkrantės rekonstravimo darbų vertė – 5,8 mln. eurų. Darbai vykdomi dviejuose tako ruožuose – nuo 2,104 iki 2,956 km ir nuo 2,956 iki 15,567 km. Kita dalis tako nuo Juodkrantės iki Preilos šiuo metu yra projektuojama. Rangos darbų konkursą numatoma skelbti šių metų viduryje. Likusią tako dalį planuojama sutvarkyti 2024 m.
Po to, kai takas bus sutvarkytas, jo atitinkamas dalis valdyti nuosavybės teise pagal bendradarbiavimo sutartis perims Klaipėdos miesto ir Neringos savivaldybės. Registrų centro duomenimis, pirmasis šio tako ruožas nuo Pervalkos gyvenvietės iki Pervalkos paplūdimio įrengtas dar 1978 m. Vėliau atskiri tako ruožai buvo tiesiami skirtingu metu. Šiuo metu bendras tako Smiltynė–Nida ilgis yra apie 50 km.