Trys klaipėdičiai vedini vienos idėjos sujungė jėgas ir sukūrė stalo žaidimą – kelionė koklių motyvais. Per žaidimą su miesto istorija supažindinti miestiečius sugalvojo meno projektų koordinatorė Žana Jegorova, Baltijos regiono istorijos ir archeologijos instituto mokslo darbuotoja dr. Raimonda Nabažaitė, ir tapytojas Rodion Petrov.
Lapkričio 24 d., antradienį, 18:00 stalo žaidimo „Kelionė koklių motyvais” kūrybinė komanda pristatys sukurtą žaidimą.
Transliacijos metu sužinosite daugiau apie žaidimo principą, kūrybos procesą ir kūrėjų ateities tikslus.
Klaipėdoje archeologinių kasinėjimų metu nuo 1968 m. iki šių dienų buvo rasta per 22 000 koklių ir jų fragmentų. Senųjų krosnių kokliai yra ryškiausias viduramžių ir naujųjų laikų namų inovacijos liudininkas. To meto inovacijos reikšmė dabartiniam žmogui esamų technologinių galimybių amžiuje gali būti sunkiai suprantama. Tačiau viduramžiais turėti koklinę krosnį reiškė turėti „išmanų“ namų šildymo būdą, o įmantrūs koklių piešiniai buvo tarsi šiuolaikinė socialinė medija – žvilgsnis į pasaulio aktualijas. Tik gerokai lėtesnė, nei dabar. Šis žaidimas kviečia atrasti netikėtą krosnių istoriją, kurioje susipina archeologijos žinios, Europos istorija, miesto pasakojimai, prekyba, garsių menininkų kūrybos indelis, Martyno Liuterio idėjos, biblijiniai pasakojimai, atradimai, amatininkų pirštų įspaudai, archeologų darbo ypatumai, sugriuvusios krosnys, gaisrų pasekmės, daiktų ir amatininkų migracija.
Šis žaidimas pilnas netikėtumų. Kartu pasinersite į XIV–XVI a. krosnių ir koklių motyvų pasakojimus, persikelsite į viduramžių ir naujųjų laikų Memelio dvasia alsuojantį miestą, kur akimirksniu tapsite keliautojais, archeologais, istorijų medžiotojais. Čia varžysitės kas greičiau suriks trijų koklių kombinaciją, kuri jums dovanos istoriją. Kviečiame surinkti jų kuo daugiau ir tapti krosnių istorijos žinovu.
Teksto autorė: Raimonda Nabažaitė
Iliustracijų autorius: Rodion Petrov
Projektą finansuoja Lietuvos kultūros taryba