Grįžti
2022-01-04

Klaipėdos vizualinis identitetas

Aut. Andrius Kundrotas

Klaipėdos vizualinis identitetas šiuo metu yra vystomas Klaipėdos miesto savivaldybės bei VšĮ „Klaipėda ID“ iniciatyva. Vizualinio identiteto kūrėjai – dizaino agentūra „Critical“, o suinteresuotų šalių įtraukimo procesą kuruoja „Xwhy / Supratimo agentūra“.

„Šio projekto tikslas – sukurti Klaipėdos miesto vizualinį identitetą, kuris atlieptų miesto pozicionavimo strategiją bei atspindėtų Klaipėdoje gyvenančių ir veikiančių žmonių lūkesčius,“
– sako „Critical“ dizaino agentūros atstovas Jonas Liugaila.

Kai žmogus vertina prekės ženklą ar siūlomą paslaugą, dažnai svarbiausiais faktoriais jam tampa reputacija ir žinomumas. Panašiais mąstymo įpročiais yra vertinami miestai bei šalys. Žinomumas ir reputacija yra esminės prielaidos pritraukti ir išlaikyti turistus, investuotojus, studentus bei gyventojus. Tam yra pasitelkiamos miestų pozicionavimo strategijos, kurios šalia kitų sprendimų virsta vizualinėmis tapatybėmis. Būtent vizualinio identiteto pagalba žmonės sužino apie miestą ir susidaro apie jį įspūdį.

Miesto tapatybę ir įvaizdį lemia jame gyvenantys bei veikiantys žmonės ir jų santykis su miestu. Šie žmonės puoselėja vietos kultūras, formuoja nuomonę apie įvairius objektus, inicijuoja pokyčius – kuria santykį, dėl kurio miestas yra gyvas. Dėl šios priežasties miesto bendruomenių įsitraukimas, jų poreikių bei lūkesčių atliepimas yra itin svarbus atskleidžiant ir įgalinant miesto vizualinį identitetą. Šiam tikslui pasiekti, kūrimo kelyje „Critical“  ir „Xwhy“ agentūrų komanda pasirinko dalyvaujamojo dizaino metodą.

„Įtraukimo procesas susideda iš apklausos ir trijų kūrybinių dirbtuvių, kuriose dalyvaus kultūros, švietimo, sporto, verslo ir turizmo sričių atstovai, ekspertai bei miesto bendruomenės. Kokybiškas rezultatas – vizualinė kalba, reprezentuojanti Klaipėdos miestą, priklauso ir nuo kiekvieno iš Jūsų. Tad kviečiame pildyti apklausą, sekti naujienas, dalyvauti kūrybinėse dirbtuvėse ir taip prisidėti prie vizualinio identiteto kūrimo proceso,“
– sako „Xwhy / Supratimo agentūros“  atstovas Dominykas Karpovič.

Klaipėdos vizualinis identitetas formuojamas atsižvelgiant į miestiečių nuomonę. Minėtos apklausos tikslas – išsiaiškinti svarbiausius Klaipėdos identiteto elementus.

Apklausą iki sausio 23 d. kviečiame pildyti čia:  https://www.kuriameklaipeda.lt/apklausa

 

Daugiau informacijos apie projektą ir galimybę prisidėti: www.kuriameklaipeda.lt
Apie kūrybines dirbtuves: https://www.kuriameklaipeda.lt/dirbtuves
Jei turite klausimų ar norite pasidalinti įžvalgomis, rašykite į info@xwhy.lt .

 

Klaipėdos miesto savivaldybės informacija www.klaipeda.lt