Per pandemiją itin išpopuliarėjusius kemperius, anot Jūratės, žmonės renkasi todėl, kad taip keliaujant nereikia lėktuvų, viešbučių ar viešų tualetų, tad išlaikomas didelis saugumas.
„Tie, kurie pirmą kartą pabando, pradeda keliauti kiekvienais metais. Matyt, čia yra kaip su slidinėjimu – pabandžius, nebegali sustoti. O ypač patogu keliauti su vaikais“, – tikina J.Povilonė.
Jūratė pastebi, kad žmonės su kemperiais aktyviai keliauja tiek Lietuvoje, tiek užsienyje. Tiesa, jos teigimu, kitose Europos Sąjungos šalyse infrastruktūra išvystyta geriau nei pas mus.
„Yra tokių, kurie savaitei važiuoja į Ispaniją. Nors, mano nuomone, su kemperiu reikia keliauti neskubant, kad, pamatę gražią vietą, galėtumėte sustoti, pavalgyti, pabūti, – sako J.Povilonė. – Pavyzdžiui, Vokietijoje infrastruktūra ypač išvystyta, tačiau ir Lietuvoje ji pamažu gerėja. Iš 10 balų duočiau 7–8.“
Siūlo įsigyti elektrinį laivelį
Dar vienas parodos salėje akį traukiantis objektas – ganėtinai didelis elektrinis laivelis. Įmonės „Silvery yacht“ direktorius Džiugas Kastanauskas teigia, kad parduodamas laivas yra kur kas tylesnis už tuos, kurie varomi kuru.
„Su juo galima plaukti kada norisi ir kur norisi. Teisių nereikia. Atsiveži ir plauki, – sako Džiugas. – Kartu su elektriniais automobiliais populiarėja ir valtys. Jos netriukšmingos, leidžia mėgautis gamta.“
Nors, kaip sako Džiugas, žmonių susidomėjimas galėtų būti ir didesnis, pandemijos metu pasijautė aktyvesnis keliavimas Lietuvoje. „Žmonės daugiau laiko praleidžia sodybose, rečiau važiuoja į užsienį“, – pastebi D.Kastanauskas.
Susidomėjimą traukia žaidimai, skirti pažinti Lietuvą
Lankytojų žvilgsnius traukia ir leidyklos „Terra Publica“ stendas, kuriame galima rasti ne tik knygų, bet ir daug lietuviškų žaidimų. Kaip pasakoja rinkodaros vadovė Rusnė Jankūnaitė, tokie žaidimai pastaruoju metu išgyvena tikrą bumą.
„Žaidimai išsiskiria tuo, kad visi yra parengti lietuvių autorių. Daugumos principas panašus – siekiame žmones edukuoti per pramogą, jog būtų smagiau, – aiškina R.Jankūnaitė. – Žaidimai skirti ne tik vaikams. Beveik visi turi kelias versijas – lengvesnes ir sunkesnes, tad suaugusiems tikrai nebus nuobodu.“
Vienas iš Rusnės pristatytų žaidimų imituoja tikrą keliavimą – Lietuvos žemėlapyje sužymėti realybėje egzistuojantys keliai, o žmonių tikslas yra vaikščioti ir surinkti tam tikras vietas, kurias turi aplankyti.
„Jeigu susitinkate ant vieno burbuliuko, reikia turėti kavos pertraukėlę ir praleisti ėjimą. Jei keliatės su keltu iki Neringos, tuomet vėl praleidžiate ėjimą. Kaip ir tikrovėje – ypač kai vasarą su keltais būna sudėtinga ir reikia laukti, – šypsosi R.Jankūnaitė. – Turime žaidimą apie visas Lietuvoje saugomas teritorijas: regioninius ir nacionalinius parkus.“
Rusnė pastebi, kad vis daugiau žmonių domisi stalo žaidimais, o tam, jos nuomone, įtakos gali turėti ir pandemija.
Pirmas keliautojų pasirinkimas – Turkija
Kelionių agentūros „Travelturas“ darbuotoja Paulina Taraskevičiūtė teigia, kad žiemos metu populiariausia kryptimi išlieka Egiptas. Taip yra todėl, nes ten šiuo sezonu yra šilta, „viskas įskaičiuota“, o kokybės ir kainos santykis taip pat geras.
„Nuo pavasario žmonės pradeda vykti į Turkiją, kur taip pat renkasi „viskas įskaičiuota“ ir dažnai dar prideda ultra. Kainos būna įvairios – jei norite paprasčiau, mokėsite pigiau, o jei prabangiau – teks sumokėti daugiau“, – aiškina P.Taraskevičiūtė ir sutinka, kad Turkija vis dar išlieka nemirštančia klasika.
Anot Paulinos, parodos metu lankytojai dairosi į pavasario sezoną ir labiausiai orientuojasi į Turkiją. Vėliau prasideda Graikija, Bulgarija, o štai Egiptą vasarą renkasi mažiau.
„Tolimesnes keliones žmonės dažniau renkasi sausį, vasarį. Egzotinėms šalims nėra palanki vasara, kadangi didesnė tikimybė pakliūti į liūčių sezoną, – sako P.Taraskevičiūtė. – Lankytojus domina Dominika, Zanzibaras.“
Nors atėję žmonės, pasak Paulinos, rodo didelį susidomėjimą kelionėmis, jie dėl pandemijos vis dar išlieka atsargūs.
„Norinčiųjų daug, bet tikrai nėra taip, kaip buvo prieš pandemiją. Dabar keliauti palanku, bet jeigu žmonės bijo, patariame palaukti geresnių laikų“, – teigia P.Taraskevičiūtė.
Išsiskiria akį traukiančiu stendu
Nacionalinė turizmo skatinimo agentūra „Keliauk Lietuvoje“ šiemet nusprendė lankytojams prisistatyti per spalvas. Komunikacijos projektų vadovės Snieguolės Valiaugaitės teigimu, jie žmonių klausia, kokia bus jų kelionių spalva.
„Su spalvų kampanija startavome užsienyje – ją pristatantis mūsų vaizdo projektas „Discover colors you never knew existed“ laimėjo apdovanojimą kaip geriausias pasaulio turizmo klipas „CIFFT Circuit“ festivalyje. Nusprendėme, kad savo darbą norime pristatyti ir Lietuvai, – aiškina S.Valiaugaitė. – Atsižvelgiant į saugumą, leidinius pristatome skaitmenizuotai.“
Snieguolė kartu su komanda lankytojus kviečia ateiti įsiamžinti prie spalvingo stendo, pasiimti saldų siurprizą ir nuskanuoti kodą, kuris žmones atves į turizmo skatinimo agentūros puslapį.
„Mūsų stendas yra instagramiškas, – pristato S.Valiaugaitė. – Užsukę į mūsų puslapį, pagal spalvas galėsite išsirinkti norimas keliones. Jei mėgstate rožinę spalvą, rasite patiekalų, instagramiškiausių vietų. Žalia Lietuvoje asocijuojasi su gamta, tad pamatysite dviračių, kemperių maršrutų. Pilka slepia miesto turizmo patirtis.“
Anot Snieguolės, vietinis turizmas per pandemiją itin išpopuliarėjo. Visgi lietuviai dar nedrąsiai renkasi naujas kryptis ir prioritetą teikia kurortams.
„Labai džiaugiamės išaugusiu vietiniu turizmu. Matome, kad jis atsigavęs ir tikimės tą išlaikyti, – viliasi S.Valiaugaitė. – Populiaru yra važiuoti į Birštoną, Druskininkus, Palangą. Noriu pasidžiaugti, kad vietiniai keliautojai po truputį atranda ir didžiuosius šalies miestus, nes anksčiau juose daugiausia lankydavosi užsienio turistai.“
„Parodoje turime itin prabangų kemperį, kuriam siūlome ypatingą kainą. Jo dizainas ir kokybė yra ypatinga, įrengta trijų kambarių sistema. Viduje galima rasti miegamąjį, vonios kambarį, virtuvę, kavos aparatą. Žmonės gali keliauti kaip namie, nes visko turi“, – aiškina trečius metus veiklą vykdanti J.Povilonė.