Grįžti
2021-09-30

Vandens autobusai Dangėje: idėja jau tampa realiais darbais

Prieš kelis mėnesius popieriuose sudėliotas planas, jog Dangės upėje turi atsirasti vandens maršrutas ir juo reguliariai kursuoti elektriniai laiveliai jau persirito į techninę projekto pusę.

Anot Klaipėdos mero pavaduotojo Arūno Barbšio, šiuo metu sprendžiama, kur turi būti tokių elektrinių „vandens busų“ pakrovimo stotelė, kuriose vietose reikia įrengti pontonines prieplaukas keleiviams. Jau ruošiamasi skelbti ir konkursą išrinkti vežėjus, kurie aptarnaus šį maršrutą.

Numatoma, jog Dangės upe turėtų kursuoti ekologiški, elektra varomi laivai, tapsiantys vandens autobusais. Mato Mačiulskio nuotr.

 

Numatyta, kad maršrutas prasidės Dangės upėje tarp „Meridiano“ krantinės ir įplaukos į Jono kalnelį – greta buvusio Silkių fabriko.

„Šioje vietoje jau dabar yra nusileidimas iki upės, todėl esame užsakę čia įrengti pandusą neįgaliesiems. Veikiausiai šioje vietoje net nereikės pontoninės prieplaukos, nes yra toks pažemėjimas, prie kurio laivas gali švartuotis“,
 – aiškino A. Barbšys.

Numatoma, jog elektriniai laiveliai Dangės upėje sustos prie Liepų gatvės tilto, kur yra valčių nuleidimo vieta, prie Dangės vingio ir Botanikos sode. Anksčiau planuota, jog bus daugiau sustojimo vietų – ir ties Joniškės kapinėmis, ir ties Žolynų kvartalu, ir prie Tauralaukio tilto.

„Iškart tiek daug prieplaukų neįrengsime, nes pirmiausia norime įsivertinti, ar maršrutas bus populiarus. Jei jis pasiteisins, tuomet tikrai bus galima galvoti ir apie daugiau stotelių“,
 – teigė A. Barbšys.

Klaipėdos savivaldybės specialistai šią savaitę sprendė, kur įrengti vietą įkrauti elektrinius laivelius. Norėta, kad ji būtų pirmojoje stotelėje prie buvusio Silkių sandėlio.

„Tačiau pasirodė, kad tai padaryta yra ir sudėtinga, ir brangu. Todėl nusprendėme, kad laiveliai per naktį gali būti įkraunami prie Pilies tilto“,
 – aiškino A. Barbšys.

Politikų patvirtintame plane numatyta, jog elektriniai laiveliai Dangės upėje turėtų pradėti kursuoti nuo 2022 metų birželio 15 dienos.

Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriui ir įstaigai „Klaipėdos keleivinis transportas“ nurodyta organizuoti konkursą ir išrinkti tokius vandens vežėjus, atitinkančius sąlygas.

„Tai bus konkursas aptarnauti vandens maršrutą, bet ne valtimis ar baidarėmis, o elektriniais laiveliais. Kol kas konkurso dar nesame paskelbę, rengiame techninę specifikaciją. Bet tikimės, kad šiemet visas procedūras baigsime, kad laimėtojai dar turėtų laiko paruošti darbui savo transporto priemones“,
– teigė laikinasis „Klaipėdos keleivinio transporto“ vadovas Andrius Samuilovas.

Jis net neabejojo, jog konkurse dalyvių tikrai atsiras, nes elektriniai laiveliai pastaruoju metu labai populiarėja.

Konkurso sąlygose bus numatyta, jog vežėjas privalės turėti tris laivus – du iš jų kursuos, o vienas bus rezervinis. Sutartis su vežėju bus pasirašoma 3-5 metams.

A. Samuilovas svarstė, jog geriausia būtų sudaryti sąlygas tuose laiveliuose keleiviams atsiskaityti elektroniniu bilietu.

„Tik žinoma, sunku tikėtis, kad kelionė kainuos 64 centus ar eurą. Juk tai vis tiek yra labiau pramoginis maršrutas, o ne viešasis transportas“,
– teigė A. Samuilovas.  

Dangės upės atgaivinimas ir įveiklinimas yra numatytas 2019 metais patvirtintuose valdančiosios daugumos bei savivaldybės veiklos prioritetuose, Dangės upės maršruto išvystymas numatytas ir patvirtintame Klaipėdos savivaldybės strateginiame plane iki 2030 metų.

Miesto tvarkymo skyriui pavesta išrinkti projektuotojus, kurie suprojektuotų ir reikalingų prieplaukų įrengimą, ir aplinkos prie jų sutvarkymą. Skaičiuojama, kad tokie darbai gali kainuoti apie 300 tūkst. eurų.

Kitais metais vandens autobusai turėtų pradėti kursuoti nuo birželio 15 dienos, o 2023 metais sezonas prasidės anksčiau ir truks 180 dienų.

„Preziumuojama, kad maršrutas nebus labai pelningas ir neatsipirks, tai paskaičiuota, kiek galėtų kainuoti kompensacijos už nuostolingą maršrutą. Suskaičiuota pagal reisų skaičių. Už kitus metus suskaičiuota 32 tūkstančiai eurų, nes tai bus nepilnas sezonas, o dar kitais einamaisiais metais šita suma kompensacijoms sudarytų apie 55 tūkstančius eurų. Taigi, viso projekto vertė per trejus metus sudarytų apie 400 tūkstančių eurų. Tai ir investicijos į infrastruktūrą, ir kompensacijos vežėjui“,
– pristatydama projektą politikams buvo sakiusi Klaipėdos savivaldybės administracijos Strateginio planavimo skyriaus vedėja Indrė Butenienė.