Šiandieninio pasaulio kontekste internetas tapo neatsiejama visuomenės gyvenimo dalis. Nieko nebestebina įvairių verslo sričių persikėlimas į internetinę platformą, menininkų, kitų visuomenės veikėjų profilių kūrimas socialiniuose tinkluose. Nenuostabu, kad prie turistų noro susipažinti su vienu ar kitu Lietuvos kampeliu ar kelionių maršrutus planuotis šiek tiek iš anksčiau, prisitaikė ir Lietuvos turizmo centrai. Informacija, kurią dar netolimoje praeityje galėjai perskaityti gautame lankstinuke ar stende, atvykus į vietos turizmo centrą, dabar yra pasiekiama vos atsidarius interneto naršyklę. Nejaugi vaizdai ir aprašymai interneto svetainėse gali tapti alternatyva gyvam bendravimui, o gal tai puiki galimybė platesnei informacijos sklaidai ne tik apie Lietuvos turistinius „perliukus“, bet ir gera proga atrasti naujus ar dar mažai žinomus objektus.
Puiki reklamos sklaida
Turbūt ne vienas interneto vartotojas savo socialinio tinklo paskyroje seka vieną ar kitą populiarų žmogų ir dažnai jo įkvėpti nori išbandyti naujus dalykus, patirti naujų nuotykių. Kiekvienam, bent kiek keliones mėgstančiam žmogui, pamačius ar perskaičius įdomiai pateiktą istoriją apie vieną ar kitą Lietuvos miestelį sukirba mintis ten apsilankyti. Štai žurnalistė, kulinarinių laidų bei knygų autorė Beata Nicholson prieš kurį laiką savo Instagram paskyroje dėkojo Klaipėdos turizmo informacijos centrui, džiaugėsi atradusi pagalbininkus, planuojant šeimos laisvalaikį. „Geriausias informacijos šaltinis ir patarėjas keliaujant ir renkantis objektus ir maršrutus yra turizmo informacijos centrai ir ten dirbantys žmonės“,- rašė žinoma moteris.
Pasak Utenos turizmo informacijos centro direktorės Rasos Jasinevičienės: „Pagrindinis internetinės svetainės privalumas – inovacija. Tai kaip reprezentacinis krašto veidas – reprezentacinės nuotraukos, įvairūs interaktyvūs žaidimai siūlomi svetainėse, galimybė pamatyti objektus 360 laipsnių kampu. Pamatę tai keliautojai užsinori sužinoti daugiau ir gyvai aplankyti vieną ar kitą objektą“. Taigi, apsilankyti pasirinkto rajono turizmo informacijos centro internetiniame puslapyje verta žvalgantis informacijos apie toje vietovėje esančius turistinius objektus, pėsčiųjų takus. Na, o norint keliaujant maksimaliai ir smagiai išnaudoti laiką, sudėlioti jūsų lūkesčius atitinkantį maršrutą verta tai patikėti vietos turizmo informacijos centro darbuotojui, kuris savo kraštą pažįstą geriausiai.
Informacija internete ar gyvas pokalbis?
Dabar, kai ne tik Lietuvą, bet ir visą pasaulį pristabdė Covid-19 pandemija, atsivėrė puiki galimybė išbandyti vidaus turizmą ir taip plačiau susipažinti su Lietuvos miestais ir miesteliais. Tokiu atveju, internetinės kelionių svetainės yra puiki galimybė susidėlioti kelionės planą, vengiant papildomų kontaktų. Tokiuose puslapiuose galima rasti visą reikalingą informaciją – nakvynės pasiūlymus, vietas, kur pavalgyti, ką pamatyti, kokią programą išbandyti edukaciniuose užsiėmimuose ar kokiame vietos renginyje galima sudalyvauti. Tačiau, ar toks informacijos rinkimas visada atstoja gyvą bendravimą? Anot Lietuvos turizmo naujienų portalo „We love Lithuania“ autoriaus Simono Rudamino: „Turizmo svetainės dažniausiai yra informacinio pobūdžio, bet geriausius ir slapčiausius turizmo bei laisvalaikio „perliukus“ slepia TIC darbuotojai, ir tą slaptą informaciją galima gauti tik užsukus į turizmo centrą“.
Turizmo informacijos centrų internetinės svetainės atlieka svarbų darbą – tai kaip pirmas keliautojo žvilgsnis į pasirinktą kraštą, renkantis maršrutą. Svarbiausia, sužadinti lankytojo smalsumą susipažinti ir plačiau aprėpti vietą, į kurią ruošiamasi vykti. Visgi, tikrąjį to krašto veidą atskleisti ir pačias tikriausias istorijas gali papasakoti tik ten gyvenantis, krašto istorija ir tradicijomis kvėpuojantis, vietos turizmo ekspertas.