Grįžti
2020-12-03

Turizmo centrai – daugiau nei informacija ar suvenyrai

Dažnai keliaujančiam turistui pritrūksta informacijos apie pasirinktame krašte esančias lankytinas vietas, maitinimo įstaigas ar vietas apsistoti nakčiai. Kartais aplankius žymiausius miesto objektus atsiranda poreikis įsigyti suvenyrą ar vietinių gamintojų produktų. Būtent tokias paslaugas, kaip informacijos teikimo ir suvenyrų įsigijimo, visuomet pasiruošę suteikti turizmo centrų darbuotojai. Tačiau ar turizmo centrų pagrindinė funkcija yra tik teikti informaciją atvykstantiems keliautojams?

Lietuvos turizmo centrai – kelionių idėjų generatoriai

Daugelis įsivaizduoja, kad turizmo centrų veikla yra susijusi tik su informacijos teikimu ir suvenyrų prekyba, tačiau tai yra tik kelios funkcijos, kurias atlieka šios įstaigos. Pagrindinė turizmo centrų paskirtis yra pritraukti keliautoją į savo kraštą. Būtent tam reikalingi įvairūs projektai, kurie ne tik viliotų turistus, bet apjungtų krašte esamas vietoves, o taip pat įtrauktų vietines bendruomenes, menininkus bei visuomenininkus. 

Dažnai vietinės iniciatyvos perauga į bendrus projektus, kurie apjungia net kelias savivaldybes ar visą Lietuvą. Turbūt ne vienam jau yra žinomi tokie jungtiniai projektai, kaip baidarių žygis Šventosios upe „U3“ ar  per visą šalį nuvilnijęs – „Surink Lietuvą“. Tokios idėjos skatina žmones planuotis keliones, kurios leistų labiau pažinti savo kraštą. 

Taigi, turizmo centrai yra daugiau nei vieta lankstinukui ar suvenyrui įsigyti, tai vieta – turizmo idėjoms generuotis.

Daugiau nei vieta gauti informacijai

Be visų turistinių maršrutų planavimo ir projektų kūrimo, turizmo centrai mielai įsitraukia į bendruomenių, visuomenininkų ar gidų iniciatyvas, prisidėdami prie jų įgyvendinimo, viešinimo bei idėjų sklaidos. Dažnai, vietoj to, kad tik suteiktų turimą informaciją, nukreipia pas žmones, galinčius suteikti specifinę ar gilesnę informaciją, ar net pasidalina asmenine patirtimi, kuri gali būtų naudinga. Verta paminėti, kad informacija suteikiama ne tik apie dominantį objektą, tačiau apie visą miestą ar net regioną, esant poreikiui, keliomis kalbomis.

Anot gide dirbančios Aušros, kreipusis į vieną iš Lietuvos turizmo centrų dėl vykdomo projekto, centro darbuotoja ne tik mielai pasidalino turima informacija, tačiau ir nuvažiavo reikiamo objekto nufotografuoti. Pati Aušra keliauja ne tik dėl savo profesijos, kaip ji pati sako, ją žavi mintis apkeliauti visą Lietuvą, todėl kelionėse jai dažnai tenka užsukti į vieną ar kitą turizmo centrą, siekiant susipažinti su lankytinomis vietomis ir objektais, pažinti krašto istoriją. Aušra pasakojo, kad kai kuriose miestuose galvojo jau aplankiusi viską, tačiau po ilgų paieškų ir pastangų  centro darbuotoja surado vietą, kurią verta aplankyti. Gidės Aušros žodžiais tariant: „Galbūt ne visose nurodytose vietose apsilankau, tačiau įstrigo noras padėti, be to galėjome kalbėtis apie turinį“. Dažnai turizmo centre keliautojas gauna ne tik informaciją apie dominantį objektą ar maršrutą, bet ir pokalbį, malonų bendravimą ar tiesiog, kartais taip reikalingą, šypseną.

Straipsnis parengtas, įgyvendinant projektą „Inovatyvi LTICA“, finansuojamą Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros.