Turizmo informacijos centrai – kodėl verta užsukti

2020 12 01

Vietos turizmas išgyvena aukso amžių. Vis daugiau žmonių savo laisvalaikį planuoja praleisti aktyviai, keliaujant ir aplankant kuo daugiau Lietuvos vietovių. Norint pažinti kraštą būtina savo kelionės maršrutą apgalvoti iki menkiausios smulkmenos, o tai geriausiai gali padaryti vietos ambasadoriai – turizmo informacijos centrai bei jų darbuotojai. 

Gyvai išgirsta istorija visada tikresnė

Šiandien internetinės TIC svetainės yra prisitaikiusios prie daugelio keliautojo poreikių: prieinama informacija, galimybė patiems dėliotis maršrutus, interaktyvūs žaidimai bei el. parduotuvės, tačiau tikrieji turizmo vartai į miestą yra turizmo centras ir jame dirbantys turizmo profesionalai. Šių žmonių tikslas ne tik atsakyti į iškilusius klausimus, bet ir perteikti miesto dvasią jo svečiui taip, kad šis liktų sužavėtas. Pasak Klaipėdos turizmo informacijos centro direktorės Romenos Savickienės: „Turizmo informacijos centro darbuotojai turi tik vieną tikslą – miesto svečiui pristatyti miestą ar rajoną taip, kad šis čia jaustųsi laukiamas. Vadovaujamės principu, kad į klausimus atsakymo ne ar nežinau negali būti. “.

Taigi, nors informacija internetiniuose centrų puslapiuose yra nuolat atnaujinama ir pildoma, ją išgirsti iš vietos turizmo eksperto yra maloniau. Žmogaus lūpomis papasakota istorija tampa tikresnė. Dažnai turizmo informacijos centro darbuotojai dėliodami maršrutus mielai pasiūlo apsilankyti pas vietos tautodailininkus, bendruomenes ar visuomenininkus, kurie siūlo įvairias pramogas, išskirtinius užsiėmimus. 

Pasak Utenos turizmo informacijos centro darbuotojos: „Gyvas pokalbis yra neatsiejamas nuo keliautojo. Apsilankęs TIC žmogus gauna ne tik žodinę informaciją ar galimybę įsigyti lankstinuką bei suvenyrą. Pokalbio metu jis kraštą pažįsta net per vietinę tarmę“. Klaipėdos TIC direktorė R. Savickienė pritaria, kad keliautojų klausimų spektras yra labai platus, todėl darbuotojai kaip tikri krašto ambasadoriai turi būti labai gerai susipažinę su kiekvienu miesto kampeliu: nuo to kur greičiausiai galima gauti automobilio remontą iki informacijos apie miesto vietas su gražiausia panorama. Sakoma, kad pasaulyje vieni kitus pažįstame per šešis žmones, o keliauti ir pažinti Lietuvą per turizmo centrus ir jų darbuotojus yra puiki galimybė tą pažinimą padaryti gilesnį ir spalvingesnį.

Turizmo centrai – daugiau nei įteiktas lankstinukas

Paprastai vykstant į pasirinktą vietą žmonės jau būna įsigiję kokią nors paslaugą (pvz.: nakvynę, spa procedūras ir pan.) toje vietovėje, o apie lankytinus objektus būna tiesiog kažką kažkur nugirdę. Nenuostabu, kad norėdami tikslingai išnaudoti turimą laiką, jie dažnai užsuka į turizmo centrus tikėdamiesi gauti kelis lankstinukus su vietos informacija apie lankytinus objektus, tačiau gauna daugiau nei tai. Dažnai TIC darbuotojui paklausus vos kelių papildomų klausimų,  jis iki smulkmenų gali suplanuoti svečio poreikius atitinkantį maršrutą, įtraukiant edukacijas, vietos renginius, muziejus ir kitas pramogas. Dažnai žmonės taip atranda visiškai naujas mėgstamiausias vietas poilsiui. Molėtų turizmo informacijos centro direktorė Daiva Kulienė tvirtina, kad: „gyvas žodis turi stebuklingų galių, kalbantis gyvai žymiai geriau gali patenkinti turisto poreikius, nes matai jo emociją, jauti nuotaiką, atsakai į žymiai daugiau klausimų, kurie, naršant internetinėje svetainėje, gali net neiškilti…“.  

Kelionės yra nuostabus būdas praleisti laisvalaikį tiek pavieniams keliautojams, tiek grupėms ar šeimoms, tačiau svarbu užtikrinti, kad pasirinktas maršrutas atitiktų visų lūkesčius. Žinoma, susidėlioti kelionės plano gaires ar išsirinkti kelionės kryptį tikrai galite patys, tačiau išsamų atostogų maršruto planavimą visada verta patikėti vietos turizmo ekspertui.

Straipsnis parengtas, įgyvendinant projektą „Inovatyvi LTICA“, finansuojamą Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros.